۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح دلایل حبابی شدن قیمت‌ها در بازار مسکن، گفت:‌ وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد باید در تعامل با بانک مرکزی در حوزه مسکن، تسهیلات و نرخ سود توافق کنند.

فرج‌الله رجبی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص رشد بیش از دو میلیون تومانی نرخ مسکن در بسیاری از مناطق کشور به ویژه پایتخت در ماه های اخیر، اظهار کرد: متاسفانه بی برنامه گی در حوزه مسکن عامل اصلی حبابی شدن نرخ ها در این بازار است.

وی با بیان اینکه عدم وجود برنامه ریزی در حوزه مسکن نقدینگی را به بازارهای مختلف سرازیر کرده است، افزود: در برهه‌ای از زمان همسو با کاهش نرخ سود بانکی مردم سپرده های خود را از شبکه بانکی خارج کرده و در پی آن التهاب قیمتی در بازار ارز و سکه و در نتیجه مسکن ایجاد شد.

وی با تاکید بر این‌که افزایش قیمت اخیر مسکن خرید خانه برای اقشار ضعیف جامعه را سخت کرده است، تصریح کرد: گرانی رخ داده در بازار مسکن به معنای ایجاد تحرک در آن نیست. تحرک در بازار مسکن درباره تولید و عرضه مسکن ایجاد نشده بلکه مولفه هایی از جمله نوسانات ارزی و کاهش نرخ سودبانکی حباب قیمتی در این حوزه را رقم زده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و اقتصاد باید در تعامل با بانک مرکزی در حوزه مسکن، تسهیلات و نرخ سود توافق کنند، گفت: ارائه مجموعه برنامه های همسو با توان مالی اقشار مختلف جامعه می تواند منجر به بهبود وضعیت بازار شود.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    23 4
    باعث گرانی مسکن فقط دلالها هستن ادماهای سود جو که جو راه انداختن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    16 25
    وقتی همه چی گرون شده، خب طبیعیه که مسکن هم همون قیمت نمیمونه و گرون میشه
  • حمید RO ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    17 3
    شما تو مجلس هنوز یدونه قانون نتونستید تصویب کنید که راه رفاه بخش مسکن باشه.شما قانون مالیات بر مسکن های بیشتر از ۳تا برای هر شخص بزار اونم بصورت درصدی که هر شخصی تعداد مسکن بیشتری داره مالیات بسشتری بده بعد ببین چقدر مسکن احتکار شده ازاد میشه و حداقل ۴۰درصد قیمت مسکن افت میکنه.چرا از تجربیات دیگر کشورها استفاده نم یکنید.هستند کسانی که بالای ۵۰مسکن دارند
  • بی نام RO ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    22 2
    با چندتا املاکی بعنوان فروشنده برخورد کردم ۳۰درصد اختلاف قیمت وجود داشت
    • ناشناس IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
      4 0
      بهترین کار برای کشف قیمتهای واقعی همین است
  • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    19 14
    املاکی هستم خداروشکر بازار در رکود کامل هست گرانی و رونق همه شایعه است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    20 2
    نمی دونم باعث و بانی گرانی مسکن کیه ولی خدا ازشون نگذره، چند سال نخوردیم، نگشتیم، نپوشیدیم تا صاحب به آلونک بشیم، ولی تو شهری مثل زنجان در عرض شش ماه قیمت مسکن تا هفتاد درصد رفته بالا. حالا آقایون هی برا خودشون دنبال دلیل باشن. اینا برای من خونه میشه؟