۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
40 میلیون راس دام در کشور واکسینه می شود

رییس سازمان دامپزشکی گفت: امسال به منظور پیشگیری و تداوم کنترل بیماریهای دامی بیش از40 میلیون راس دام سبک و سنگین در سطح کشور واکسینه می شود.

علیرضا رفیعی پور ، از کاهش 38 درصدی بیماریهای دامی در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد و اظهار کرد: تمامی واحدهای دامی موجود به طور کامل در کنترل نظارتی ماموران شبکه های دامپزشکی قرار دارد.
وی از استقرار مستمر ماموران دامپزشکی در 620 تالاب و آبگیر زیستگاه پرندگان مهاجر از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ماموران این سازمان نظارتی، تا شعاع 50 کیلومتری زیستگاه های یاد شده تردد و استقرار پرندگان بومی محل، مهاجر و صنعتی را کنترل و بازرسی بهداشتی می کنند.
رییس سازمان دامپزشکی، با اشاره به آلوده شدن 640 مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته تصریح کرد: با شیوع این بیماری 25 میلیون قطعه طیور صنعتی و محلی تلف شد که بیش 14هزار میلیارد ریال خسارت مالی در برداشت.
وی میزان اعتبار هزینه شده سال گذشته برای واکسینه کردن طیور کشور در برابر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزون بر 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.
رفیعی پور تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در توزیع به موقع واکسن، اجرای آموزش و اطلاع رسانی مطلوب، طغیان این بیماری خطرناک طیور جلوگیری و مهار شد.
وی در مورد تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور گفت: به منظور تعادل عرضه و تقاضا در بازار مصرف، روزانه 150 از گوشت قرمز گرم با نظارت ذبح اسلامی و بهداشتی وارد چرخه مصرف کشور می شود.
رییس سازمان دامپزشکی توضیح داد: بطور متوسط 100 هزار تن گوشت قرمز منجمد نیز با کنترل بهداشتی وارد و میزان کاستی بازار مصرف این مواد پروتئینی پرمصرف را تکمیل می کند.
وی میزان مصرف روزانه گوشت سفید و قرمز در کشور را حدود 800 هزار تن برآورد کرد و افزود: از این میزان 700 هزار تن در داخل کشور تولید می شود.
رفیعی پور، تعداد کشتارگاه های فعال در سطح کشور را یکهزار و 200 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 700 واحد صنعتی و مابقی بصورت بهداشتی، وام و طیور مورد نیاز بازار مصرف را کشتار و عرضه می کنند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: یکی از اهداف و برنامه های این اداره متولی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید محصولات با کیفیت است، زیرا هر چه کیفیت بالاتر باشد، بدون شک بازار صادرات در صورت داشتن کد صادراتی گسترده تر خواهد بود.
رئیس سازمان دامپزشکی از تفاهم همکاری ایران با کشورهای اروپایی بر سر ضوابط بهداشتی و تسهیل صادرات فراورده‌های خام دامی و آبزیان خبر داد و گفت: اگر مشکل ضوابط بهداشتی برای صادرات فرآورده‌های دامی به اروپا تسهیل شود، مشکل صادرات به دیگر کشورها نیز حل خواهد شد و این مهم در سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) در دست پیگیری است.
گفتنی است ، رییس سازمان دامپزشکی کشور به منظور شرکت در آیین معارفه مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بود.
در این آیین حسینعلی سلطانی به عنوان مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =