ایسنا نوشت: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که یک قرارداد ۱۳۰ میلیون دلاری با شرکت "اسپیس ایکس" بست تا این شرکت یک ماهواره نیروی هوایی را به مدار زمین ارسال کند.

قرار است شرکت "الون ماسک" به عنوان بخشی از قرارداد ۱۳۰ میلیون دلاری خود با نیروی هوایی آمریکا، یک ماهواره نظامی را از طریق قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان به مدار زمین بفرستد.

نیروی هوایی آمریکا انتظار دارد که ماهواره " AFSPC-۵۲ " را از طریق موشک "فالکون هوی"( Falcon Heavy) در تابستان سال جاری یا پاییز ۲۰۲۰ میلادی، به مدار زمین بفرستد.

انتظار می‌رود که این ماهوراه از مرکز فضایی "کندی" ناسا در ایالت فلوریدا به فضا ارسال گردد. "گویینی شاتول" مدیر ارشد شرکت "اسپیس ایکس" اظهار کرد، از اینکه این ماموریت به ما محول شده است، مفتخریم. شاتول گفت: من از نیروی هوایی برای اعتمادشان به "اسپیس ایکس" قدرانی می‌کنم.   

گفتنی است که نیروی هوایی در این قرارداد، هزینه بیشتری را نسبت به آنچه که متدوال است، پرداخت کرده است. نیروی هوایی آمریکا علت انتخاب "اسپیس ایکس" برای انجام این ماموریت را اعلام نکرد. اما احتمال دارد که میزان هزینه‌ دریافتی "اسپیس ایکس" در این انتخاب موثر باشد.

شرکت‌های "اسپیس ایکس" و "بویینگ" در رقابتی تنگاتنگ با هم هستند تا بتوانند فضاپیمایی بسازند که قادر به اعزام انسان به ماه و فراتر از آن باشد.  موشک "فالکون هوی" آخرین ماموریت خود را ماه فوریه با موفقیت به انجام رساند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =