آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه در کُرات دیگر زندگی خواهیم کرد؟

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی معروف نورمن فاستر (سازنده دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا) نمونه مفهومی از خانه‌هایی را طراحی کرده است که انسان به‌زودی در آن‌ها سکنی خواهد گزید.{لینک}

خانه‌ها با چاپ سه‌بعدی ساخته‌شده و به ماه و مریخ پرتاب می‌شوند تا مقدمات زندگی در آنجا فراهم شود. خانه‌ها و خودروها و سایر ادوات لازم برای زندگی در سایر کرات به‌خوبی در این نمونه مفهومی جاسازی‌شده‌اند.

آنچه می‌بینید قرار است در فستیوال موسوم به Goodwood Festival of speed  در انگلیس از 21 تا 24 تیر به نمایش درآید و بازدیدکنندگان قادر خواهند بود زیستگاه و سایر طرح‌های رباتیک برای زندگی در فضا را درکنار هم ببینند.

از سیستم واقعیت مجازی نیز در این فستیوال می‌توان به زوایای مختلف زندگی در کرات دیگر فکر کرد.

ربات‌های خودران و از قبل تعریف‌شده در سه مرحله مقدمات سکونت انسان را در نقاط تعریف‌شده فراهم می‌کنند.

تصاویر هنرمندانه ربات‌های موسوم به Digger به‌صورت نیمه خودران را نشان می‌دهد که ساخت سایت‌ها و خانه‌های احاطه‌شده با اکسیژن  را با حفاری محل مورد نشر شروع می‌کنند. پس از حفاری، فرود اجسام زیستگاه به‌عنوان فاز دوم انجام می‌شود و ماژول‌های تعریف‌شده سر جای خود قرار می‌گیرند.

سازمان «اسا»/ESA در سال 2016 نقشه ساخت پایگاه مسکونی (خانه‌های 93 مترمربعی) در کره ماه را به‌وسیله کمپانی فاستر و شرکا کلید زد.

سازگاری با تغییر ناگهانی و کنارآمدن با چالش‌های غیرمنتظره، باعث شده است تا طراحان سه نوع مختلف از ربات‌ها را برای مریخ در نظرگیرند و هرکدام کار تخصصی تعریف‌شده را انجام دهند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =