زیست‌شناسان آمریکایی هزاران بچه لاک‌پشت را در سواحل غربی خلیج مکزیک آزاد کردند، به این امید که تا وقتی به سواحل شرقی می‌رسند، شرکت بریتیش پترولیوم آب‌های خلیج را از وجود نفت خام پاک کرده باشد.

بهنوش خرم‌روز: با این که لکه عظیم نفتی خلیج مکزیک همچنان روی آب‌های این خلیج دهن کجی می‌کند، اما امید به بازگشت حیات به این منطقه همچنان وجود دارد. بر اساس گزارش اسوشیتد پرس، زیست‌شناسان هزاران بچه لاک‌پشت را در سواحل غربی خلیج مکزیک آزاد کردند، به این امید که تا وقتی که این موجودات کوچک به سواحل شرقی می‌رسند، شرکت بریتیش پترولیوم یا همان بی.پی آب‌های خلیج را از وجود نفت خام پاک کرده باشد. نکته‌ای که در این گزارش جلب توجه می‌کند این است که بچه ‌لاک‌پشت‌های آزاد شده متعلق به گونه‌های در خطر انقراض هستند.

مراقبت از تخم لاک‌پشت‌ها و سپس آزاد کردن بچه لاک‌پشت‌ها در ساحل، چند سال است که برای کمک به بقای این موجودات توسط سرویس حیات وحش و ماهیان آمریکا و سرویس پارک ملی این کشور در سواحل تگزاس انجام می‌شود.

به گفته زیست‌شناسان، خطراتی که این بچه لاک‌پشت‌ها در این دوران بسیار حساس از زندگی خود بر سر راه دارند،‌ خیلی خطرناک‌تر از  خطری است که لکه نفتی در فاصله 400 مایلی (معادل 644 کیلومتر) ‌برای آن‌ها ایجاد می‌کند. با این حال،  بسیاری هم با این تصمیم مخالفند و معتقدند که آزاد کردن بچه لاک‌پشت‌ها در این شرایط، آن‌ها را در حالی در معرض خطر قرار می‌دهد که بسیار آسیب‌پذیر هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =