۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۴

ایسنا نوشت: امیر کویت در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر عراق آمادگی کشورش برای کمک به بغداد جهت عبور از پیامدهای ناشی از اعتراضات فعلی در عراق را اعلام کرد. رئیس پارلمان کویت نیز اعلام کرد، فردا نشستی درباره تحولات عراق برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در تماسی تلفنی با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به بررسی "روابط دوجانبه و متمایز دو کشور و نیز مسائل مهم و مشترک عراق و کویت" پرداخت.

العبادی نیز در این گفت‌وگو به امیر کویت درخصوص شرایط امنیتی جاری در برخی استان‌های عراق اطمینان داد.

امیر کویت از ادامه از این گفت‌وگوی تلفنی و رایزنی‌های عراق و کویت "که نشان دهنده روابط مستحکم میان مسئولان و مردم دو کشور است"، تقدیر کرده و بر آمادگی کویت برای هرگونه حمایت از عراق جهت پشت سر گذاشتن حوادث جاری تاکید کرد.

الجابر الصباح ابراز امیدواری کرد که امنیت در این کشور برقرار شده و عراق در راستای برقراری اتحاد و همبستگی میان مردم و افزایش تلاش‌ها جهت تحقق منافع ملت خود و عبور از این شرایط حرکت کند.

مرزوق الغانم، رئیس مجلس الامه کویت (پارلمان این کشور) نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی آخرین تحولات عراق با صباح خالد الحمد الصباح، وزیر خارجه و معاون رئیس پارلمان (کویت) گفت‌وگو کردیم و درخصوص برگزاری یک نشست در این باره به توافق رسیدیم.

رئیس پارلمان کویت افزود: قرار است این نشست راس ساعت 11 ظهر فردا (سه‌شنبه) در دفتر پارلمان برگزار شود و همه نمایندگان می‌توانند برای اطلاع از فعالیت‌های دولت در این راستا در این نشست حضور یابند.

شهرها و استان‌های جنوبی عراق مدتی است صحنه درگیری و اعتراضات خیابانی در اعتراض به بی‌کاری، فساد و نبود خدمات شده که مناطق مرزی عراق با کویت نیز از این آشوب‌ها در امان نبوده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =