۸۶۰ فوتی در تصادفات برون‌شهری استان کرمان

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: استان کرمان سال گذشته رتبه دوم را در تلفات جاده‌ای را از آن خود کرد، در تصادف برون شهری استان ۸۶۰ نفر فوت شدند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی صبح ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۶۶۱۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته دارد که رتبه سوم کشور را در طول راه ها داراست.

وی افزود: با توجه به این وسعت مسیرها، اما در امکانات کنترلی، آرامش مسافران و رانندگان و پاسگاه های پلیس راه وضعیت خوبی نداریم.

موسوی تصریح کرد: استان کرمان سال گذشته رتبه دوم را در تلفات جاده ای کشور داشت و در ۳۱۲۲ تصادف برون شهری استان، ۸۶۰ مورد منجر به فوت شده است.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش تلفات جاده ای بیان کرد: ۱۹ جلسه کمیسیون ایمنی را در سال گذشته برگزار کردیم، ضمن اینکه بخشی از کار به عهده دستگاه های ذیربط حمل و نقل است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: آمار بالایی از تصادفات ناشی از واژگونی و مربوط به خواب آلودگی رانندگان است.

وی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در راستای کاهش تلفات جاده ای در استان کرمان افزود: برگزاری همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک از جمله این برنامه هاست.

موسوی در ادامه بیان کرد: استراحت قبل از آغاز سفر اهمیت زیادی دارد به ویژه برای رانندگان حمل و نقل عمومی و باید رانندگان هر زمان که نیاز به استراحت داشتند، حتما استراحت کنند و قبل از سفر خودرو بررسی شود تا مشکلی نداشته باشد و مهم ترین نکته رعایت قوانین و مقررات در سفر است.

این همایش توسط جهاد دانشگاهی استان کرمان در محل تالار برق شهر کرمان برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =