برخی کاربران خبرآنلاین درباره منع فروش خودروهای صفر کیلومتر می‌گویند: «هدف از این طرح کوتاه کردن دست دلال‌هاست تا فقط مصرف‌کننده واقعی بتواند خرید کند، پس این‌که برخی می‌گویند پولش را دادیم یا سرمایه‌گذاری کردیم، از اساس غلط است؛ زیرا سرمایه‌گذاری در بازار خودرو همان دلال‌بازی است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از نمایندگان مجلس از اجرای طرحی خبر داده است که به موجب آن خریداران خودروهای جدید حق فروش خودروی مذکور را به مدت یک سال نخواهند داشت. این تصمیم با هدف مهار سفته‌بازی و دلالی و دست به دست شدن خودروها در دستور کار قرار گرفته است.

برخی کارشناسان خواستار تسری این تصمیم به سایر اقلام سرمایه‌ای شده‌اند. اما سوال این‌جاست که آیا با منع فروش خودرو می‌تواند موثر باشد؟ «مهدی» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «فکر می‌کنم تا حدودی دست دلال رو کوتاه می‌کنه .فقط باید عرضه هم در مدت کوتاهی اتفاق بیفته تا شرایط بازار رو آروم کنه.»

«علی» عنوان کرد: «1- اگر فروش به صورت قولنامه‌ای غیرقانونی اعلام بشه و این ابزار دور زدن گرفته بشه، طرح خوبیه. 2- هدف از این طرح کوتاه کردن دست دلال‌هاست تا فقط مصرف‌کننده واقعی بتونه خرید کنه. پس این‌که برخی می‌گن پولش رو دادیم یا مثلا سرمایه‌گذاری کردیم، از اساس غلطه؛ چراکه سرمایه‌گذاری در بازار خودرو همون دلال‌بازیه که قراره باهاش مقابله بشه. 3- این طرح اگه در سایر موارد هم رعایت بشه، عالیه. 4- برای بهبود این طرح اگر مالیات هم بسته بشه و طرحی ترکیبی بشه، نتیجه بهتری هم داره.»

بازار خودرو

کاربر دیگری متذکر شد: «به‌جای این طرح تخیلی بهتر بود خرید خودروی خارجی رو آزاد می‌کردن. هر کس با توجه به توان مالی خودش خودروی خانواده خودش رو بخره، حداقل میدونه چی سوار می‌شه، نه اشغال خودروهای ایرانی که فقط ماشین کشتار ما ایرانی‌ها هست تو جاده‌ای که با فرمت 50 سال پیش دارن تولید می‌شن.»

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «دلال‌ها هرگز از بین نمی‌روند بلکه مدام در حال تغییر کاربری‌اند.»

کاربری عنوان کرد: «موافق این محدودیت فروش هستم، ولی روش مناسب‌تر می‌بایست از طرف مردم اعمال بشه و آن هم نخریدن هست. مردم تا جایی که امکان داره و نیاز ضروری ندارند، از بازار خرید خارج بشوند و خرید خودرو را تحریم کنند، نتیجه بهتری حاصل می‌شه.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «تعجب می‌کنم. این مورد غیرقابل فروش بودن اگر در معامله با شرکت‌ها ذکر نشه که الان هم نشده، خب معامله شرعی نیست اصلا. شما با فروش خودرو به مشتری هیچ حقی در مورد جنس او ندارید که در آینده می‌خواد با ماشین خود چه کار کنه.»

کاربری متذکر شد: «از هیچی بهتره. اول سال برای خرید خونه ماشین رو فروختم، الان با سه تا بچه نمی‌تونم ماشین امن سوار شم؛ هر چند که مطمئنم هیچی از شما خوب در نمیاد و همه چی تون باعث بدتر شدن اوضاع میشه.»

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    3 0
    ازادی قیمت ها و وراردات ازاد