ناهید امیریان گوینده پیشکسوت و دوبلور شخصیت‌هایی خاطره‌انگیزی مثل «سندباد»، «هاچ»، «بامزی»، «میشکا» و «خرس مهربون» می‌گوید که فرزند کار دوبله است و امیدوار است که فرزند خلفی بوده باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رونمایی از مستند «ستاره ناهید» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی و پاسداشت ناهید امیری، مدیر دوبلاژ و گوینده پیشکسوت با حضور منوچهر اسماعیلی، ژرژ پطروسی، تورج نصر، حمید منوچهری، جواد پزشکیان، مینو غزنوی، مهین برزویی، شهروز ملک آرایی، ظفر گرایی، مهتاب تقوی، نرگس فولادوند، همت مومیوند، حسین خداداد بیگی، معصومه آقاجانی، متانت اسماعیلی، رهبر نوربخش، اسفندیار مهرتاش، رضا الماسی، منوچهر زنده‌دل، امیر بهرام کاویانپور، شایان شام بیاتی، کسری کیانی گودرزی، فرانک رفیعی طاری، ابوالفضل توکلی، ابوالقاسم ناصری و ... برگزار شد.

فرزند کار دوبله‌ام

ناهید امیریان در این مراسم با قدردانی از ساخت مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله» گفت: «همیشه دوست داشتم در خفا باشم. وقتی آقای توکلی پیشنهاد ساخت فیلم را مطرح کرد نمی‌دانستم چطور خواهد شد. به ایشان گفتم شاید نتوانم اما درنهایت به نظر من کار خوبی از آب درآمد.»

این پیشکسوت گفت: «خوشحالم کار را از کسانی یاد گرفتم که پی و خشت‌های اول این هنر را گذاشتند و چون خیلی کم سن و سال بودم علاوه بر کار درس و رسم زندگی را هم از همین عزیزان آموختم، بارها در مسیر زندگی سرآشیبی داشتم اما باتجربه‌هایی که از همکارانم آموختم موفق شدم سختی‌ها را پشت سر بگذارم، من  به‌جرئت می‌توانم بگویم فرزند کار دوبله‌ام و امیدوارم خلف بوده باشم.»

او در پایان گفت: «می‌خواهم بگویم تا نفس در جان دارم خدمتگزار ملت ایران هستم چون عاشق کار و ملتم هستم و خودم را خوشبخت‌ترین زن دنیا می‌دانم.»

تجلیل از ناهید امیریان دوبلور

ناهید امیریان افتخار دوبله بوده و خواهد بود

در ادامه منوچهر اسماعیلی، پیشکسوت هنر دوبله با اشاره به حضور چهره‌ها و صداهای ماندگار در این مراسم اظهار کرد: «ناهید عزیز اگر نگوییم در آغوش ما، در کنار ما بزرگ شد.  ریزنقش بود. با ما در کنار دوبله بزرگ شد و کار دوبله را بزرگ کرد و ما با او پرورش پیدا کردیم.»

اسماعیلی ادامه داد: «ناهید عزیز قهرمان ما بود و هست حیف از ما فاصله گرفته است. پدرش همیشه کنار ما بود و به این بهانه ناهید را همیشه می‌دیدم. او افتخار دوبله است. همیشه بوده و خواهد بود.»

دوبله این سرزمین راهت را ادامه بده

ابوالقاسم ناصری، مدیر تولید شبکه مستند سیما در ادامه مراسم گفت: «ما کار مهمی نکردیم اساتید دوبله بر سر ما و شبکه مستند منت گذاشتند. دلیل حضور من در این جمع این است که همیشه  در رونمایی قسمت‌های قبل این مجموعه مستند آقای سلیم غفوری، مدیر شبکه حضور داشتند و وظیفه خود می‌دانستند که از پیشکسوتان دوبله تقدیر کنند، اما امروز جلسه‌ای برای  ایشان پیش آمد و نتوانست حضور پیدا کنند  وظیفه‌دارم سلام ایشان ابلاغ و قدردان حضور شما در این جمع باشم.»

با صدای زیبای خانم امیریان کودکی‌ام را دیدم

ابوالفضل توکلی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «ستاره ناهید» نیز اظهار کرد: «وقتی هفت قسمت از مجموعه مستند پیشکسوتان دوبله را تهیه کردم، این سوال پیش آمد که چرا از خانم‌ها در این عرصه مستندی ساخته نمی‌شود، هم‌زمان گفت‌وگوهایی داشتم تا اینکه خانم امیریان به فیلم‌ها و من لطف داشتند و پذیرفتند که این مستند را تولید کنیم؛ ایشان ایران تشریف نداشتند و ارتباط ما دورادور بود، گفت‌وگوی مفصلی داشتیم و هماهنگی‌ها انجام شد.»

توکلی ادامه داد: «با توجه به سابقه هنری ایشان و همبازی شدنشان با عزت‌الله انتظامی در تئاتر سنگلج دلم می‌خواست زمانی که استاد علی نصیریان در این سالن اجرا داشتند، کار را شروع کنیم که متأسفانه به دلیل عدم حضور خانم امیریان محقق نشد، هماهنگی‌ها برای دی‌ماه 96 انجام شد و در یک‌هفته‌ای که ایشان در ایران تشریف داشتند فیلم‌برداری را در «سنگلج» آغاز کردیم.»

او گفت: «ما  برای غنی شدن این مستند سعی کردیم منابع تصویری‌مان را زیاد کنیم، وقتی اشاره‌ای به مرحوم عزت‌الله انتظامی، تصویری پیدا کردیم از 40 سال پیش که مرحوم انتظامی در یک نشست تئاتری حضور داشتند و از این تصاویر هرچند کوتاه در حد یکی دو دقیقه استفاده کردیم.»

در پایان مراسم با حضور منوچهر اسماعیلی و مینو غزنوی از ناهید امیریان برای بیش از نیم قرن فعالیت در هنر دوبله تقدیر و از مستند «ستاره ناهید» تولید جدید شبکه مستند که درباره این پیشکسوت هنر دوبله ساخته‌شده است، رونمایی شد.

 «ستاره ناهید» در شبکه مستند تهیه شده و خاطره‌بازی با ناهید امیریان دوبلور پیشکسوت است و به زندگی و کار او می‌پردازد.

این دوبلور و مدیر دوبلاژ پیشکسوت به‌جای شخصیت‌های خاطره‌انگیزی مثل «الیور توئیست»، «سندباد»، «هاچ زنبور عسل»، «آنت» در بچه‌های کوه آلپ، «بامزی» و... گویندگی کرده‌است و کودکان دیروز و امروز ایران با صدای زیبایشان خاطره دارند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    16 1
    واقعا به عزیزی که تیترهای سایت رو میزنه دست مریزاد بگید ؛ تو تیتر گفتید چرا در خفا زندگی میکنه ولی در کل متن اصلا به چنین موضوعی برنخوردیم . برای جلب مخاطب از روشهای مجلات و سایتهای زرد استفاده نکنید .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    13 0
    همه كودكي ما پراز خاطرات كارتونهاييه كه خانم اميريان دوبلور شخصيت اصلي اون كارتونها بوده و از بچگي صداي ايشون هميشه تو گوش ما بوده بدون شك ايشون گوينده بي نظيري هستند.