۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵

عجیب‌ترین جوایز علمی در زیرمجموعه جوایز ایگ نوبل 2018 ازجمله به ابداع روش دفع سنگ کلیه با استفاده از ترن هوایی اهدا شد. به هر برنده 10 تریلیون دلار زیمبابوه‌ای (بی ارزش) به صورت طنز داده شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، ایگ نوبل هرسال به 10 موفقت برتر که ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود، در دانشگاه هاروارد اعطا می‌شود و امسال نیز بیست و هشتمین دوره آن در سالن تئاتر ساندرز برگزار شد. {لینک}

یکی از این جوایز در حوزه روان‌شناسی بود که به محقق کانادایی و به کنترل خشم کارمندان در برابر روسا با زدن سوزن به یک عروسک اهدا شد.

در بخش ادبیات محققان استرالیایی جایزه ایگ نوبل را به خاطر پرداختن به این مسئله که مردم اغلب راهنمای محصولات الکترونیکی پیچیده را نمی‌خوانند؛ دریافت کردند.

محققان اسپانیایی و کلمبیایی به دلیل اندازه‌گیری میزان دادوفریاد و رابطه آن با تعداد تصادفات رانندگی مستحق دریافت جایزه ایگ نوبل 2018 در بخش صلح شدند.آن‌ها متوجه شدند که از هر 4 راننده یکی پشت فرمان فحش می‌دهد.

جیمز کول، باستان‌شناس انگلیسی نیز جایزه خود را دریافت کرد. وی کشف کرده است که یک ماموت مرده غذای یک ماه 25 انسان اولیه نئاندرتال بوده اما خوردن یک آدم توسط اجداد ما که آدم‌خوار بودند، تنها می‌توانسته یک‌سوم از کالری روزانه ما را تأمین کند. بنابراین گوشت انسان به‌خوبی گوشت حیوان مغذی نیست.

به دانشمند ژاپنی نیز به دلیل ابداع «انجام کولونوسکوپی» توسط خود بیمار (خود کولونوسکوپی) جایزه ایگ نوبل داده شد.

جایزه انسان شناسی نیز به تقلید متقابل انسان و شامپانزه حین یاددادن رفتار انسانی به این حیوان تعلق گرفت.

جایزه شیمی به پاک کردن سطوح کثیف با استفاده از بزاق دهان و جایزه بیولوژی نیز به کشف مگس مرده در لیوان شراب اختصاص یافت.

مارک میچل و دیوید وارتینگر در بخش پزشکی جایزه ایگ نوبل را بردند. آن‌ها روش جدید دفع سنگ کلیه با ترن هوایی را ابداع کرده‌اند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =