۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

مهر نوشت: واشنگتن قرار است برای ممانعت از دور زدن تحریم‌های کره شمالی از راه تبادل کشتی به کشتی، ائتلافی دریایی را با حضور ۷ کشور از جمله انگلیس و فرانسه تشکیل دهد.

 وال‌استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم آمریکا برای تشکیل ائتلافی خبر داد که هدف از آن مقابله با کشتی‌هایی است که با نقض تحریم‌های سازمان ملل، سوخت مورد نیاز کره شمالی را تامین می‌کنند.

این ائتلاف دریایی قرار است علاوه بر آمریکا شامل کشورهای استرالیا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن باشد.



رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

کشورهای دخیل در ائتلاف، با اعزام کشتی‌ها و جت‌های خود به منطقه، درصدد شکار کشتی‌هایی برخواهند آمد که تحریم‌های سازمان ملل دررابطه با کره شمالی را نقض می‌کنند.

مقر این ائتلاف نیز ناو یو اس اس بلو ریج است که فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا را دراختیار دارد.

ظاهراً این ائتلاف دریایی در ادامه کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه کره شمالی تشکیل می‌شود که علیرغم کاهش تنش‌ها میان واشنگتن-پیونگ‌یانگ همچنان پابرجاست.

 این خبر درحالی منتشر می‌شود که آمریکا طی روزهای اخیر روسیه را به تلاش فعالانه تلاش برای تضعیف رژیم تحریمهای بین المللی علیه کره شمالی متهم ساخته است. ادعا می‌شود روسیه با تحت فشار قرار دادن کارشناسان ذیربط برای اِعمال تغییرات موردنظر خود، در فرآیند تهیه گزارش سازمان ملل پیرامون تحریمهای کره شمالی مداخله می کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    1 0
    قابل توجه ساده لوحانی که سوال مضحک و مشکوک دیدار و مذاکره با ترامپ، آری یا نه، مطرح می کردند. قوایی در امریکا وجود دارد برای ایزولاسیون روسیه، ایران و کنترل چین. انجام دیدارهای مضحک تاثیری بر استراتژی کلان این گروهها ندارد. به نظر می رسد رهبر جوان کره شمالی هنوز هم در حال فریب خوردن و در سراب عادی شدن یا حداقل بهبود مسایل باشد. حضور فرانسه و انگلستان را باید در جهت گرفتن پیکان فشار مستقیم به روسیه، چین و تا حدی ایران دید. وضعیت امنیتی کره شمالی در زمان کفتار کاخ سفید به مراتب از زمان اوباما وخیم تر است. در صورت صلاحدید، کره شمالی میتواند یک آزمایش موشکی در اواسط اکتبر انجام دهد. همچنین ذخیره سازی آذوقه و سوخت چند ماهه قبل از شروع زمستان برای کره شمالی عقلانی است.