مایکروسافت و شِل سرویس هوش مصنوعی را به صنایع نفتی می‌برند

مایکروسافت با فناوری هوش مصنوعی و از طریق سرویس Azure IoT Edge به کمپانی نفتی شل خدمات جدیدی عرضه می‌کند تا بتوان افرادی که در ایستگاه‌ها سیگار می‌کشند را شناسایی کرده و اخطار دهد.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، باهدف آگاهی رساندن مدیر پمپ‌بنزین، چاه نفتی و گازی و سایر بخش‌های نفتی نسبت به کشیدن سیگار توسط کارکنان، سرویس هوش مصنوعی و آگاهی‌رسانی مایکروسافت برای کمپانی شل راه‌اندازی می‌شود.{لینک}

پروژه آزمایشی با استفاده از دوربین‌های ویدئویی هوشمند و برنامه Azure IoT Edge اجرایی می‌شود تا افرادی که در بخش‌های خطرناک نفتی سیگار می‌کشند را شناسایی کند تا مانع از حریق یا انفجار شود.

دوربین‌های تعریف‌شده صحنه‌های خطرناک تعریف‌شده را برای سیستم کلود ارسال کرده و بلافاصله به مدیر ایستگاه علامت هشدار می‌فرستد. برای هر ایستگاه 6 دوربین باکیفیت تعریف‌شده که می‌توانند در هر ثانیه 200 مگابایت دیتا تولید کنند. ارسال و کنترل هر ثانیه 200 مگابایت به‌صورت عادی غیرممکن است ولی با فناوری مایکروسافت می‌توان صحنه خطرناک را تشخیص داده و فریم‌های ویژه را منتقل کرد. «دانیل جی وُنز» مدیر ارشد شل می‌گوید ما قادر خواهیم بود فقط اطلاعات موردنیاز را به محیط کلود منتقل کنیم.

سیستم مذکور در صورت موفقیت در چاه‌های نفتی روی دریا یا پالایشگاه‌ها نیز نصب خواهد شد.

قرار است در فاز دوم از طریق هوش مصنوعی پیش‌بینی شود که آیا تجهیزات نفتی شل نیاز به تعمیر دارند یا خیر و در صورت نیاز، مسئولان به‌طور خودکار آگاه شده تا جلوی اتفاقات احتمالی خطرناک را بگیرند.

مایکروسافت قصد توسعه مغز دیجیتالی خود از طریق Azure را دارد و شل نیز می‌خواهد چاه‌های نفتی خود در اقصی نقاط جهان را در کنار سایر بخش‌های نفتی -تجاری خود از طریق هوش مصنوعی مدیریت کند.

مایکروسافت در کنفرانس موسوم به Ignite 2018 از جدیدترین سرویس‌های کلود و هوش مصنوعی خود در کلرادو رونمایی کرد.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    1 0
    بد نيست شركتهاي دانش بنيان از اين فناوري براي صنايع نفت كشورمان نيز استفاده كنند