باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس جمهور در بدو ورود به تهران گفت:جلسه شورای امنیت به حمایت قاطع برجام تبدیل شد و ترامپ تنها ماند.

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان امروز(پنج شنبه) پس از ترک نیویورک و دربدو ورود به تهران، در نشست خبری گفت:مهم‌ترین مسئله بارز در مجمع عمومی سازمان ملل تایید حقانیت ایران و زورگویی آمریکا بود، چراکه آنها به مقررات بین المللی بی اعتنا هستند.

وی ادامه داد:برخورد آمریکا با دیوان، شورای حقوق بشر و سایر معاهدات همگی نمود بی اعتنایی آن‌ها به تعهدات بین المللی بوده است و می توان گفت که آمریکایی‌ها هیچ دستاوردی را از این نشست نداشتند، به طوری که همه سران به ترامپ خندیدند.


روحانی بابیان اینکه ما توانستیم مواضع خودمان را در سازمان ملل بیان کنیم، گفت:این مواضع ،مواضع رهبر و مردم و کل نظام بود.
رییس جمهور ادامه داد: اجلاس ویژه‌ای که آمریکا می‌خواست علیه ایران تشکیل دهد به شکست انجامید و آنچه که هدف داشتند درست بر ضدشان تمام شد.جلسه شورای امنیت به حمایت قاطع برجام تبدیل شد و ترامپ در این نشست تنها ماند.

روحانی گفت:اجلاس ٤+١ یک بیانیه مستحکم داشت و کشور‌ها بر تعهداتشان برای اجرای برجام تاکید کردند و قرار شد سازوکاری برای کانال‌های مالی فراهم شودکه این امر اعصبانیت آمریکایی‌ها را به دنبال داشت. در دیدار با مقامات سایر کشورها این مسئله به صراحت تبیین شد که آنها خواهان همکاری با ایران هستند.

این خبر تکمیل می شود 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =