۰ نفر
۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵

روزنامه اعتماد نوشت: هرچند ربیعی اعلام کرده هیچ پستی را قبول نمی‌کند اما اخیرا هر صندلی مدیریتی که خالی می‌شود، نام علی ربیعی به عنوان یکی از کاندیداهای آن منصب عنوان می‌شود.

پس از استعفاي محمدباقر نوبخت از سخنگويي، بيش از دو ماه است كه دولت سخنگو نداشته و ارتباط دولتمردان با اصحاب رسانه تنها محدود به ظهر چهارشنبه آن هم در حياط دولت پس از جلسه هيات دولت است. همين ارتباط حداقلي نيز منوط به رضايت وزرا و معاونان رييس‌جمهور براي حضور در جمع خبرنگاران است تا شايد به سوالات پاسخ دهند .

برخي رسانه‌ها از علي ربيعي به عنوان جدي‌ترين گزينه سخنگويي دولت نام مي‌برند تا بار ديگر و پس از گذشت 60 روز علي ربيعي در جمع دولت مردان حاضر شود.

اين روز‌ها دركنار سخنگويي، نام ربيعي براي شهرداري تهران نيز مطرح مي‌شود. پس از تصويب و ابلاغ قانون منع به كار‌گيري بازنشستگان، زمزمه‌هاي بازنشستگي شهردار تهران و مشمول شدن او توسط اين قانون توسط برخي رسانه‌ها مطرح شد و اين در حالي است كه اعضاي شوراي شهر تهران از مجلس شوراي اسلامي تقاضاي استفساريه كرده و تاكنون پاسخي به اين تقاضا داده نشده است اما بنابر اظهارنظرهاي اعضاي شوراي شهر محمد علي افشاني مشمول قانون جديد مجلس نمي‌شود.

پيرو همين خبرسازي‌ها، نام ربيعي به عنوان جانشين احتمالي افشاني مطرح شده است. مطرح شدن يك اسم براي كرسي‌هاي مختلف مديريتي اتفاق تازه‌اي در سپهر سياسي ايران نيست زيرا به دلايل مختلف فرصت كافي براي تربيت نيروي جديد و كارآمد وجود نداشته از اين رو كشور همواره وقتي مديري از يك صندلي بلند مي‌شود، به زودي درجايگاه ديگري به كار گرفته خواهد كه اين رسم مالوف با توجه به قانون منع به‌كار‌گيري بازنشستگان مي‌تواند كشور را در آينده‌اي نه چندان دور با بحران مديريت روبه‌رو كند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =