رئیس جمهور ایالات متحده شب گذشته گفت‌وگوی خصوصی خود با پادشاه سعودی را علنی کرد و هم‌چنین پیمان نظامی دیگر کشورها را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وب سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی یک سخنرانی در ویرجینا، عربستان سعودی را تهدید که اگر ما نباشیم چه می کنید؟ چرا ما باید هزینه های شما را بپردازیم و چرا باید ارتش شما به دست ما تامین شود؟

ترامپ همچنین به دیگر کشورهای دارای پیمان نظامی با آمریکا حمله کرد و گفت چرا ما باید هزینه های شما را بپردازیم در حالی که چیزی عاید ما نمی شود؟

دونالد ترامپ در سخنرانی خود به بخشی از گفتگوی خود با ملک سلمان اشاره کرد و گفت:

من به او گفتم که ای پادشاه ما تریلیون ها دلار به شما دادیم و بدون ما معلوم نیست که چه روی دهد. شاید شما نتوانید که هواپیماهای خود را حفظ کنید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شنبه بیست ونه سپتامبر ( هفتم مهر ) در سخنرانی خود در ایالت ویرجینیای غربی که در چارچوب تبلیغات انتخاباتی حزب جمهوریخواه صورت گرفت گفت من می گویم که عربستان سعودی ثروتمند است و باید هزینه نظامی را بپردازد و این موضوع خوبی است. شما باید هزینه ارتش خود را بپردازید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

مشروح این سخنرانی را به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نظر می گذرانید:

وي گفت :«من عربستان سعودی را دوست دارم. من امروز صبح با ملک سلمان صحبت کردم. این یک گفتگوی طولانی بود. من به او گفتم که ای پادشاه ما تریلیون ها دلار به شما دادیم و بدون ما معلوم نیست که چه روی دهد. شاید شما نتوانید که هواپیماهای خود را حفظ کنید زیرا شما می دانید که به شما حمله می شود. با حضور ما آنها کاملا در امنیت هستند. اما ما آنچه را که باید دریافت کنیم دریافت نمی کنیم.

ما به ارتش آنها کمک می کنیم. چرا ما باید ارتش این کشور واقعا ثروتمند را تقویت کنیم. زمانی که یک کشور در مشکل و خطر است و حوادث وحشتناکی در حال روی دادن است و میلیون ها نفر ممکن است کشته شوند این مسئله جداگانه است اما زمانی که شما کشورهای ثروتمند چون عربستان سعودی، ژاپن و کره جنوبی و ارتش آنها را کمک می کنید، مشکل اینجاست که هیچ کس نمی پرسد که آنها به ما چه می پردازند. ما هم اکنون شصت درصد بودجه ارتش کره جنوبی را پرداخت می کنیم. آنها سیستم های موشکی را خریداری می کنند.»

ترامپ افزود : «من می گویم که عربستان سعودی ثروتمند است و باید هزینه نظامی را بپردازد و این موضوع خوبی است. شما باید هزینه ارتش خود را بپردازید. متاسفم. هیچ فردی این سوال را نمی پرسد. من ژنرال هایی را می شناسم که می گویم که ما هزینه آنها را به خاطر اینکه هم پیمانانان ما هستند پرداخت می کنیم. اما باید توجه کنید که تا زمانی که من در قدرت هستم باید این توافق های تجاری و نظامی وحشتناک را فراموش کنید. » 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

نفي ایدئولوژی جهانی‌سازی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، ترامپ در سخنرانی خود رسما به جهانی زدایی اعتراف کرد و گفت: «ما ایدئولوژی جهانی سازی را نفی کردیم. ما کشور خود را دوست داریم. شما می توانید آن را وطن پرستی بنامید. شما برای سال ها شاهد آن بودید که رهبران آمریکا عذرخواهی می کردند. شما هم اکنون رئیس جمهوری دارید که از آمریکا حمایت می کند.»

52310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =