ترکیش ایرلاین از یونیفرم‌های جدید خدمه‌ی این هواپیمایی رونمایی کرد. این لباس‌های جدید همزمان با آغاز به کار فرودگاه جدید استانبول در ماه اکتبر که بزرگترین فرودگاه جهان خواهد بود رونمایی شدند.

طراح لباس‌های خدمه پرواز ترکیش ایرلاین Ettore Bilotta است که پیش از این یونیفرم میهمان‌داران شرکت Alitalia را طراحی کرده بود.

طرح‌های جدید نمادی از عناصر فرهنگی و کلاسیک ترک‌ها است و حاصل ترکیبی از الگوهای نمادین از سرامیک‌ها، خوشنویسی‌‌ها و بافت‌های تاریخی این کشور است. یونیفرم جدید شامل کلاه، دستکش، لباس کامل، کیف و چند مورد جانبی دیگر است. این یونیفرم‌ها در پرواز‌های طولانی مختلف و در شرایط آب و هوایی متفاوت توسط خدمه تست شده است تا مشکلی نداشته باشد.

رونمایی هواپیمایی ترکیش از یونیفرم های جدید خدمه پرواز

ترکیش ایرلاین اعلام کرده است یونیفرم‌های جدید فقط مختص مهمان‌داران نیست بلکه خلبان، آشپز و کارکنان زمینی هم از یونیفرم‌هایی با طراحی جدید برخوردار خواهند شد تا مسافران تجربه خوبی از هارمونی مثال زدنی لباس‌ها داشته باشند.

طراح لباس‌ها می‌گوید: وقتی شروع به طراحی یونیفرم‌ کارکنان ترکیش ایرلاین کردم اولین چیزی که از آن الهام گرفتم استانبول بود. این شهر برای قرن‌ها چکیده‌ای از هنر و تمدن بوده است و غنای میراث فرهنگی آن کم ‌نظیر است. من هدفم از این طراحی جدید به نمایش گذاشتن هنر‌های سنتی و ترکیب آن با موتیف‌های معاصر ترک‌ها بود.

رونمایی هواپیمایی ترکیش از یونیفرم های جدید خدمه پرواز

ترکیش ایرلاین در سال‌های اخیر اصلاحات زیادی انجام داده است و این موضوع صرفاً متمرکز بر لباس نیست. کل فرودگاه‌های استانبول در حال تغییرات اساسی هستند و یکی از تغییرات چشم‌گیر جدید، تجهیز هواپیماهای ۷۸۷ دریم‌لاینر و A350 به صندلی‌های بیزینس کلاس جدید با حفظ حریم شخصی است.

رونمایی هواپیمایی ترکیش از یونیفرم های جدید خدمه پرواز

فرودگاه جدید استانبول طبق برنامه‌ریزی‌ها با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مسافر سالانه از ماه اکتبر شروع به کار خواهد کرد و در برنامه توسعه آن ظرفیت ۲۰۰ میلیون مسافر در نظر گرفته شده است. با این که استانبول دارای دو فرودگاه بزرگ است اما ظرفیت آن‌ها پاسخگوی حجم بالای پروازها نیست.

منبع : لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =