خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دادستان کل و معاون او به سبب گذشته پر از فساد خود (برای صدور این بیانیه) انتخاب شدند تا (به سبب گذشته فاسد خود) در برابر دستورات آل سعود، برده باشند.

"مجتهد" ­افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود در توییت جدید خود نوشت: عربستان سعودی بنا به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه رسمی به قتل نویسنده مخالف و منتقد سعودی اعتراف کرد.

مجتهد کاربر سرشناس توییتر در صفحه شخصی خود نوشت: بیانیه رسمی عربستان درباره خاشقجی بنا به درخواست مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سفر وی به عربستان صادر شد و پمپئو در دیدار خصوصی با بن سلمان (ولیعهد سعودی) درباره خطر تکذیب کامل (کشته شدن خاشقجی)، لزوم اعتراف به بخشی (از جنایت) و انداختن مسئولیت (قتل خاشقجی) بر دوش یکی از عناصر ارشد سازمان اطلاعات سعودی، به وی توضیح داد. پس از آن هماهنگی میان ترامپ و بن سلمان ادامه یافت و ترامپ اعلام کرد این روایت را باور کرده است.

 

ضربالاجل پمپئو به ولیعهد عربستان

 

علت اینکه فقط العسیری و القحطانی به جز دیگر عوامل (جنایت) مطرح شدند این است که نام این دو نفر در روزنامه های آمریکایی با این عنوان که عسیری مسئول این عملیات بود و القحطانی کسی است که بدون مشارکت او، بن سلمان دست به کاری نمی زند مطرح شده بود. برخی نزدیکان بن سلمان می گویند او می خواهد، عسیری را قربانی کند و دوست خود _سعود_ را که نمی تواند از او بی نیاز شود قربانی نخواهد کرد.
مجتهد افزود: ترامپ که نتوانست پس از تلاش نافرجامش برای اعتبار بخشیدن به این دروغ آن را در جهان یا رسانه های آمریکایی رواج دهد، از بن سلمان درخواست کرد پیش از آنکه ترکیه اطلاعاتی منتشر کند که بر بیانیه عربستان سعودی به طور کامل خط بطلان بکشد برای مشخص کردن محل جسد و فاش کردن دیگر شخصیت ها و جزئیاتی که شک و تردیدها را از او دور می کند همکاری کند.


واگذار کردن صدور بیانیه رسمی درباره خاشقجی به دادستان کل (سعود بن عبدالله المعجب)، تلاشی حقیرانه برای قانونی جلوه دادن آن است؛ اگر چه دادستان کل حتی یک کلمه از آن را ننوشته است و برخی کارشناسان روابط عمومی در بخش تشریفات، این بیانه را تهیه کردند. چه بسا دادستان کل، این بیانیه را فقط در رسانه ها دیده باشد. البته بیشتر بیانیه های منسوب به دادستان چنین است.


متجهد در ادامه نوشت: عبدالله المعجب، دادستان کل و شلعان الشلعان معاون او به سبب گذشته پر از فساد خود (برای صدور این بیانیه) انتخاب شدند تا (به سبب گذشته فاسد خود) در برابر دستورات آل سعود، برده باشند. حال و روز مسئولان دستگاه قضایی، وزارت امور اسلامی، انجمن جهان اسلام و دیگر پست های دینی و قضایی (در عربستان) همین است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =