تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد.

امام حسین(ع) شخصیت بی‌بدیلی در تاریخ اسلام و تشیع است. موضوع اربعین، موضوع عجیبی است؛ از این جهت که هم علت ایجاد حادثه عاشورا خداوند متعال بوده و هم علت باقی ماندن آن خداوند است. خیلی از حوادث در طول تاریخ اتفاق می‌افتد و بشر ممکن است که در ایجاد آن تأثیر داشته باشد ولی در ابقای آن تأثیر ندارد.

برای نمونه بزرگان و علمای ما کتاب‌ های مهمی را نوشته‌‌اند؛ اما آنها امروز وجود ندارند ولی کتابشان هنوز هست. اما علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده است، نگهداشته است.

تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه و عنايت می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد.

چهارمين دور جایزه جهاني اربعین در آثاري كه با احساسات تمام ثبت شده‌اند و با احساسات انسان کار دارد، برگزار شد. برگزاري اين جايزه از سوي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برای این است که ما هم سهمی در بزرگداشت عظمت امام حسین(ع) داشته باشیم و خوشبختانه امروز آثاری که به این سوگواره رسیده آثار ارزشمندی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =