۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۲

در معاملات دیروز بازار سهام شاخص کل با 59 واحد افزایش به هشت هزار و 989 واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، شاخص بازار اول روزگذشته با توقف روی عدد هفت هزار و 364 واحد 3/58 واحد افزایش را در پرونده خود ثبت کرد. شاخص بازار دوم با 9/15 واحد افزایش به 13 هزار و 42 واحد رسید. شاخص صنعت در پایان معاملات دیروز بازار سهام با توقف روی عدد شش هزار و 930 واحد، نسبت به روز کاری پیش از آن 46 پله بالاتر ایستاد.

روزگذشته پتروشیمی خارک با شش میلیون و شش هزار سهم، صنعتی دریایی ایران با 33 میلیون و 971 هزار سهم، مخابرات ایران با 21 میلیون و 192 هزار سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با 11 میلیون و 978 هزار سهم، توسعه معادن و فلزات با شش میلیون و 252 هزار سهم، ملی صنایع مس ایران با دو میلیون و 542 هزار سهم، فولادمبارکه اصفهان با سه میلیون و 676 هزار سهم، صنایع آذرآب با پنج میلیون و 545 هزارسهم، فولاد خوزستان با یک میلیون و 519 هزار سهم و سایپا با سه میلیون و 496 هزار سهم بهترین تقاضاهای خرید را داشتند. در مقابل این گروه پالایش نفت اصفهان با پنج میلیون و 306 هزار سهم، ایران ترانسفو با یک میلیون و 55 هزار سهم، سیمان بجنورد با 588 هزار سهم، نورد و قطعات‌ فولادی با 792 هزار سهم، سیمان داراب با 314 هزار سهم، ماشین‌آلات تراکتورسازی ایران با 169 هزار سهم، کابل باختر با 162 هزار سهم، سایپا با 769 هزار سهم، سیمان هگمتان با 483 هزار سهم و سرمایه‌گذاری سایپا با یک میلیون و هشت هزار سهم بهترین عرضه‌های فروش را به خود اختصاص دادند. در معاملات دیروز تالار بورس اوراق بهادار الکتریک‌ خودرو شرق‌، کالسیمین‌، پارس‌سوئیچ‌، معدنی‌ املاح‌ ایران‌، پتروشیمی‌ اراک‌، داروسازی‌ امین‌، فرآورده‌های‌نسوزآذر، مخابرات ایران، فرآوری‌ مواد معدنی ‌ایران‌، ملی‌ سرب‌وروی‌ ایران‌ بیشترین افزایش قیمت را داشتند. این در حالی است که بانک ملت، حق‌تقدم سرمایه‌گذاری ‌‌توس‌گستر، گروه دارویی سبحان، صنایع‌ لاستیکی‌ سهند، سرمایه‌گذاری ‌توکافولاد، نیروکلر، پالایش نفت اصفهان، دارویی‌ لقمان، گلتاش‌، قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ بیشترین کاهش قیمت سهام را تجربه کردند.

همچنین مدیریت بازار، فهرست شرکت‌های مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی روز سه شنبه مورخ 22 اردیبهشت 1388 را اعلام کرد.

بر این اساس در معاملات روز دوشنبه مورخ 21 اردیبهشت ماه، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری ملی ایران، قند قهستان، گاز لوله، فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام، پتروشیمی شیراز، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، فرآورده‌های تزریقی ایران، پاکسان، شهد ایران، گلوکوزان، نورد و لوله اهواز، قند اصفهان و صنایع کاشی و سرامیک سینا دارای صف خرید و نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن مشهد، مجتمع‌‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران و لبنیات کالبر دارای صف فروش بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =