خانه‌ای در میان صخره‌ها که جاذبه گردشگری شد

«خانه‌ای میان صخره‌ها» نام کلبه‌ای سنگی است که بین دو صخره بلند طبیعی ساخته شده و امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای کوچکی در شمال‌غربی فرانسه شناخته می‌شود.

«قلعه میو» یا «خانه‌ای میان صخره‌ها» یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای کوچک پلوگرسکان در شهرستان کوت-دارمور واقع در شمال غربی فرانسه و جنوب کانال مانش است.

این خانه کوچک قرن نوزدهمی در سال ۱۸۶۱ و در زمانی‌که نیازی به مجوز ساختمان‌سازی نبود و هرکسی هرکجا می‌خواست می‌توانست خانه بسازد ساخته شده است. مالک این کلبه سنگی برای اینکه خانه‌اش را امواج دریا و بادهای شدید حفظ کند تصمیم گرفت آن را بین دو صخره بلند بنا کند.

بعد از مرگ مالک اصلی، قلعه میو به‌عنوان خانه ییلاقی نوادگانش که به‌صورت دوره‌ای به روستا می‌آمدند استفاده شد و مالک فعلی آن نتیجه اولین ارباب خانه است که از سال ۲۰۰۴ تاکنون و پس‌ازآنکه کسب‌وکارش را در آمریکا فروخت و به سرزمین اجدادی‌اش برگشت در آن زندگی می‌کند.

او در گذشته به گردشگران اجازه می‌داد اطراف خانه‌اش قدم بزنند اما از زمانی‌که چند گردشگر ژاپنی از سقف خانه بالا رفتند و آسیب‌هایی به آن زدند مالک، اطراف این ملک حصار کشید و دسترسی به ساختمان را ممنوع کرد.

درنتیجه، امروزه گردشگران فقط می‌توانند از فاصله دور با این خانه که به‌طرز عجیبی بین دو صخره گیر افتاده است عکس بگیرند.

چمدان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 821041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
    4 0
    بد نيست ما نيز جاذبه هاي توريستي كشور خود را بازتعريف و معرفي مجدد نماييم