نوبخت: سال آینده از بودجه عمرانی کسر نمی‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:‌ بی‌تردید سال آینده از رقم بودجه اعتبارات عمرانی چیزی را کسر نمی‌ کنیم و استدلال‌ این است که سهم اعتبارات عمرانی در تحقق رشد اقتصادی کشور، قابل توجه و اساسی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران این سازمان و نمایندگانی از بخش خصوصی و دستگاه‌های ذی‌ربط در محل این سازمان برگزار شد.

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس این سازمان در این جلسه با بیان این که سال ۱۳۹۸ ویژگی‌های خاصی دارد، اظهار داشت: ما باید از همه ظرفیت‌های موجود کشور و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و تنگناها، زمینه رشد اقتصادی مطلوب را فراهم آوریم.

وی افزود: بی‌تردید سال آینده از رقم بودجه اعتبارات عمرانی چیزی را کسر نمی کنیم و استدلال‌مان این است که سهم اعتبارات عمرانی در تحقق رشد اقتصادی کشور، قابل توجه و اساسی است.

 نوبخت با اشاره به شیوه‌های مختلف مدیریت بودجه گفت: در سال ۱۳۹۸ در عین حال که هیچ طرح قابل‌ دفاعی را رد نخواهیم کرد، از شیوه بودجه‌ریزی غلتان بهره خواهیم برد، به این مفهوم که با وجود محدودیت منابع، به تغییر منابع و تغییر روش‌های تخصیص منابع اندیشه خواهیم کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تصریح بر این نکته که باید به فکر خلق منابع جدید هم باشیم، اظهار داشت: تمام دغدغه دولت این است که بودجه سال آینده باید قادر باشد، هم رشد اقتصادی را محقق کند و هم مشکل اشتغال را مرتفع نماید، به همین دلیل در مدیریت طرح‌های عمرانی، اولویت‌بندی می‌کنیم.

وی تأکید کرد که طرح‌های عمرانی موتور محرک رشد اقتصادی است و ضرورت دارد با تغییر زمینه و کاربری و نیز اقتصادی‌تر کردن پروژه‌ها، مدیریت بهینه را در این امر مهم دنبال کنیم.

نوبخت در خاتمه سخنان خود با قدردانی از زحمات و خدمات اعضای ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، بر پیش بینی واقع بینانه منابع و نیز صرفه‌جویی افزون‌تر مصارف در بودجه سال آتی تصریح کرد.

در این جلسه، گزارش کارگروه‌های تخصصی برنامه و بودجه ارایه شد.

64231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    کشور باید از زیرساخت های عمرانی، تولیدات و صنایع و کارخانجات حفاظت کند، ممکن است تولیدی یا صنعتی یا کارخانه ای در قدیم یا هر زمانی که تعطیل شده باشد عقب گرد است و نباید کارخانجات تعطیل شوند که ضعف است و در اصل بنای تولیدات و صنایع هستند و تعطیل نباید باشند و با اولویت بندی باید حمایت شوند تا به چرخه ی تولید برگردند، تولید سبب چرخیدن چرخ کشور و اشتغال و زندگی سالم و حمایت از کالای ایرانی سبب خودکفایی و تسلیم بیگانه می شود و در شهرهای و استانهای مختلف، نمایندگان و مسیولین اجرایی می توانند تولیدی یا صنعتی را که اسیب پذیر یا تولیدش خوابیده، اما در اصل شاکله ی تولیدی وجود دارد را حمایت کنند که انی به چرخه ی تولید برگردد و تولیدات و کارخانجات که با حداکثر ظرفیت در کنار اقتصاد کشور قرار گیرند قسمت زیادی از مشکلات اقتصادی حل می شود و نیازهای داخل وقتی با خودکفایی در داخل حل شود، هنر است و آینده نگری و در جهت مردم است. ایران پتانسیل های زیادی دارد و باید با تمام پتانسیل های موجود حرکت کند تا برای همیشه از تهدید گرسنگی استثمار رهایی یابد و همه مسیول اند که با پیشرفت کشور و مردم داری درس عبرتی به بیگانه دهند که مردم ایران را تحقیر نکنند بویژه نمایندگان و مسیولین اجرایی محترم که در راس کارند مسیولیت پذیری سنگین تری دارند مردم امانت الهی در دست مسیولین هستند