۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
بغداد بونجاح گل‌زن‌ترین بازیکن جهان

ورزش سه نوشت: وسایت گل فهرست گلزن‌ترین بازیکنان سال جاری میلادی را منتشر کرده، فهرستی که تمامی گلهای به ثمر رسیده در بازی‌های ملی و باشگاهی در آن به حساب آمده است.

لیونل مسی در این فهرست در رتبه‌ی دوم قرار دارد که پایین‌ترین رتبه‌ی او در تاریخ 11ساله‌ی این فهرست گل است. با توجه به اینکه مسی فصل گذشته بارسلونا را به فتح دو جام اسپانیا رهبری کرده بود و در همان فصل کفش طلای اروپا را بدست آورد، قرار گرفتن او در رتبه‌ی پنجم فهرست گل در بسیاری از کشورهای دنیا خبرساز شده است.

اما منتقدین مسی به این اشاره می‌کنند که مسی نتوانست مانع از آن شود که بارسلونا بار دیگر در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان حذف نشود یا به آرژانتین کمک کند تا از مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام جهانی بالاتر برود. ولی مسی در سال 2018 همچنان یکی از گلزن‌ترین فوتبالیست‌های دنیا بوده و در رقابتهای ملی و باشگاهی 44 گل به ثمر رسانده است.

حریف بزرگ او کریستیانو رونالدو در این مدت 1 گل کمتر از مسی به ثمر رسانده هر چند هواداران او به این نکته اشاره کرده‌اند که نرخ گلزنی ابرستاره‌ی پرتغالی در هر بازی بیشتر از مسی بوده و او با نرخ 0.98 گل در هر بازی عملاً در هر بازی یک گل به ثمر رسانده است.

در کمال شگفتی، بغداد بونجاح الجزایری در سال 2018 بیشتر از مسی گلزنی کرده و نرخ گلهای به ثمر رسیده در هر بازی او هم از رونالدو بیشتر است. این مهاجم 26ساله‌ی الجزایری در تنها 27 بازی خود برای باشگاه السد قطر در لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا 42 گل به ثمر رسانده و در هفت بازی‌ای که برای تیم ملی کشورش الجزایر به میدان رفته هم 5 گل به ثمر رسانده.

همچنین دیوگو بازیکن برزیلی کمتر شناخته‌شده‌ای که در لیگ تایلند بازی می‌کند به اندازه‌ی رونالدو گلزنی کرده است. اما با توجه به اینکه 43 گل این مهاجم بوریرام یونایتد در تعداد بازی‌های بیشتری به ثمر رسیده او به خاطر این اختلاف یک پله پایین‌تر از رونالدو در رتبه‌ی چهارم جدول قرار گرفته.

رابرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ هم که فصل گذشته آقای گل بوندس‌لیگا شد با 39 گل در 48 بازی در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته است. لوئیس سوارز هم با 36 گل زده در رتبه‌ی هفتم این فهرست قرار دارد. این ستاره‌ی اروگوئه‌ای در جریان مصدومیت اخیر مسی نشان داد که همچنان چه شم گلزنی بالایی دارد و برای حریفان چقدر می‌تواند خطرناک باشد. محمد صلاح پدیده‌ی مصری لیورپول و آنتوان گریزمان ستاره‌ی اتلتیکو مادرید با یک گل کمتر از سوارز پشت سر او قرار دارند. جالب اینجا است که نام هری کین، آقای گل جام جهانی 2018 در بین 10 نفر اول این فهرست دیده نمی‌شود.

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =