اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذرماه/ انهدام باند سرقت از طلافروشی‌ها در تهران/ کیف‌قاپ‌های زورگیر به دام افتادند

میزان نوشت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اعضاء یک باند ۵ نفره سارق طلافروشی‌ها و آغاز جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از سوم آذرماه خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای پنجمین مرحله از طرح دستگیری سارقان در پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت:طرح دستگیری سارقان در سطح شهر تهران با حضور همکارانم در پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ از ابتدای این هفته به مرحله اجرا درآمد که تا کنون ۱۸۴ سارق حرفه‌ای و سابقه دار که پیش از این نیز در زندان به سر می‌بردند، دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به انهدام ۴۵ باند سرقت از منزل و سرقت خودرو، تصریح کرد: از جمله این باندها می‌توان به ۲ باند سرقت مسلحانه اشاره کرد که در عملیاتی منسجم و همزمان به همراه اموال مسروقه و سلاح هایشان بازداشت شدند.

وی افزود: در بین دستگیر شدگان اعضاء یک باند ۵ نفره هستند که از طلافروشی‌ها سرقت می‌کردند، همچنین ۱۱ نفراز اعضای باندی که علاوه بر ۱۷ مورد سرقت از منازل شمال تهران اقدام به سرقت ارز و دلار می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به این که اعضای باند سرقت از بانک‌ها به خارج از کشور گریخته بودند، عنوان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی پلیس بین الملل، این باند نیز طی ۱۰ روز گذشته منهدم و سرکرده و اعضای آن دستگیر و در مجموع ۷ و نیم میلیارد تومان وجه مسروقه کشف شد.

سردار رحیمی، در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: تا کنون بالغ بر ۳ هزار سرقت توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شده و بیش از ۹۰ نفر از این سارقان دستگیر شده اند که سابقه دستگیری دارند و ۴۰ تن نیز برای اولین بار است که دستگیر می‌شوند.

وی با تاکید بر این که بخشی از سارقان با تشکیل باندی ۷ نفره اقدام به سرقت می‌کردند، گفت: این متهمان ضمن تماس با شهروندان به آن‌ها می‌گفتند که در مسابقه تلفنی برنده شده اند و از مال باختگان می‌خواستند از طریق کارت به کارت به حساب آن‌ها متصل شوند و از همین طریق حساب شهروندان را خالی می‌کردند که در میان مال باختگان، خلبان، پزشک و مهماندار نیز هستند.

سردار رحیمی، اظهار داشت: متاسفانه این نوع کلاهبرداری در تهران زیاد است و به مردم توصیه می‌کنیم که به راحتی به کسی اعتماد نکنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به بازداشت کیف قاپ‌های خشن که اقدام به زورگیری از شهروندان می‌کردند، تصریح کرد: ۲ تن از مال باختگان که از سوی این سارقان مورد سرقت قرار گرفته و در کما بودند در حال حاضر حال عمومی آن‌ها رو به بهبود است و در ادامه اعضای این باند نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به طرح LEZ خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در اخذ معاینه فنی برای شهروندان پیش آمده چند مرحله اجرای طرح را به تعویق انداختیم، اما از سوم آذر ماه امسال، دوربین‌ها اقدام به اعمال قانون می‌کنند و خودروهایی که از تاریخ تولید آن‌ها ۴ سال گذشته باشد باید برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

وی همچنین به دلالان و سودجویان تذکر داد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند فقط در مراکز رسمی اقدام به اخذ معاینه فنی کرده و اطلاعات آن‌ها در سیستم سیمفا ثبت شود.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =