۰ نفر
۲۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۴

رامین جزایری از سیر تحول سازسازی پس از انقلاب می گوید

در سومین میزگرد جشنواره بیست و چجهارم موسیقی فجر، رامین جزایری از منتقدان سازسازی محمدرضا شجریان درباره سازهای ابداعی او سخن خواهد گفت. سومین میزگرد از سلسله نشست‌های همایش «بررسی سه دهه موسیقی انقلاب» که  ساعت 15 روز 21 آذر در تالار ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌شود به «سیر تحول سازسازی در 30 سال اخیر» اختصاص دارد. در این میزگرد، رامین جزایری، محمود فرهمند و بیژن عارفی،‌ از جمله سازندگان شناخته شده ساز و از اعضای پیشین هیئت مدیره کانون سازسازان به نقد و ارزیابی تحولات سازسازی در سه دهه اخیر می‌پردازند.

وصال عربزاده، نوازنده سه تار نیز کارشناس مجری این برنامه‌است. وصال عرب زاده در جشنواره امسال و در بخش جنبی نیز با گروه مهتاب رو به روی صحنه می رود.

از جمله مباحثی که قرار است دراین نشست به بحث گذاشته شود، سازهایی است که اخیرا توسط استاد محمد رضا شجریان ساخته شد و دیدگاه‌های وی درباره سازسازی مناقشاتی را بین اهالی موسیقی و به خصوص سازسازان سبب شده است. به نظر می رسد با توجه به مطالبی که از سوی رامین جزایری در نشریات مختلف به چاپ رسیده، این جلسه بسیار جنجالی و پرخبر باشد. جزایری برخی اظهارات شجریان درباره سازسازی را دور از تخصص استاد آواز ایران و اشتباه می داند و آنها را بدون پایه علمی معرفی می کند.

همایش«بررسی سه دهه موسیقی انقلاب» را کانون نویسندگان و پژوهشگران خانه موسیقی برگزار می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۵
    21 2
    ba salam. nazare mane hagir be onvane yek navazandeye setar ine ke saz sazi ma nabayad sarkoob beshe balke bayad tavasote bozorgane saz saz hedayat beshe ta betoone be samar berese shayad roozi sazi sakhte beshe ke betoone hamradif ba tar va setar bashe.