۱ نفر
۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
منت‌کشی کوآلکوم از اپل

مدیر اجرایی کوآلکوم می‌گوید وارد نیمه چهارم و راند آخر بازی با اپل شده و به‌زودی روابط با اپل به حالت عادی بازخواهد گشت.

به گزارش خبرآنلاین، «استیو مولنکوف» که با «جیم کریمر» در CNBC صحبت می‌کرد با ادبیات ورزشی گفت: روزهای آخر روابط سرد میان دو کمپانی را پشت سر می‌گذاریم و به‌زودی با پشت سر گذاشتن نیمه چهارم آشتی‌کنان برگزار می‌شود.{لینک}

وی در حالی این جملات را به زبان می‌آورد که این دو کمپانی در ۶ کشور جهان بیش از ۵۰ شکایت علیه یکدیگر در ۱۶ دادگاه مطرح کرده و دنبال می‌کنند.

کوآلکوم می‌گوید اپل بابت خرید تراشه به این کمپانی بدهکار است و اپل نیز مدعی است پول بیش از استاندارد به تراشه ساز آمریکایی داده و پول‌های اضافی باید به اپل بازگردانده شود.

دعوای حقوقی این دو کمپانی تا حدی بالا گرفت که اپل به‌طور کامل روابط خود را با کوآلکوم قطع کرده و تراشه‌های موردنیاز برای ساخت آیفون‌های ۲۰۱۸ خود را از اینتل گرفت.

البته اکتبر ۲۰۱۷ مالنکوف یک‌بار دیگر گفته بود دعوا به‌زودی تمام می‌شود که نشد.

اپل این روزها به دلیل تعلل اینتل در ساخت تراشه ۵ جی دچار بحران شده و اگر جلسه آشتی‌کنان برگزار شود، همچنان آیفون‌های ۲۰۱۹ بدون ۵ جی بوده و تراشه اینتل را نیز به‌جای کوآلکوم در خود جای خواهند داد.

اپل به دلیل فناوری ۵ جی به‌شدت تحت‌فشار بوده و ممکن است دست از لجاجت با کوآلکوم بردارد تا مودم‌های ۵ جی را در محصولات جدید خود جای دهد.

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =