بازگشایی زاینده‌رود تا دی‌ماه/ خروجی از جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی ندیده‌ایم

مهر نوشت: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به بازگشایی زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان، گفت: در اجرای سد و تونل سوم کوهرنگ کوتاهی شده است.

سید ناصر موسوی لارگانی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: زمانی که کلنگ احداث تونل سوم کوهرنگ بر زمین زده شد به این فکر نکردند که این تونل نیاز به سد دارد تا کار احداث سد و تونل را ۲۵ سال پیش همزمان آغاز کنند.

وی بیان داشت: ساخت تونل سوم کوهرنگ ۲۵ سال پیش آغاز شد اما از سال ۹۴ اقدام به ساخت سد کوهرنگ کردند که با گذشت چهار سال تنها ۲۵ درصد آن به اتمام رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه در اجرای سد و تونل سوم کوهرنگ کوتاهی شده است، ادامه داد: اقدام به ساخت سد کوهرنگ بعد از اتمام تونل سوم ناشی از سوء مدیریت است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه دولت حق آبه کشاورزان و محیط زیست را طی این سالها نادیده گرفته است، افزود: دولت حدود ۳۸۴ میلیون لیتر مکعب آب را آورده و این در حالی است که حقابه کشاورزان قبل از آورده‌های دولت چیزی حدود یک میلیاد متر مکعب آب بوده‌ است.

وی عدم شناخت کافی استاندار قبلی از شهرستان ها را دلیل مطرح کردن طرح بازچرخانی آب دانست و ادامه داد:  آنچه در  این ارتباط مطرح شد مبنی بر اینکه آب باغات غرب استان تامین خواهد شد و آب را تا پارک ناژوان انتقال می‌دهیم، از آنجا آب را بازچرخانی می کنیم و وقتی بستر اشباع شد این آب به طرف شرق اصفهان حرکت خواهد کرد، ناشی از عدم شناخت شهرستان‌ها است.

اعتبار طرح بازچرخانی برای آب پایدار سرمایه گذاری شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان نجف‌آباد کمتر از شهرستان فلاورجان باغ دارد، گفت: شهرستان فلاورجان ۱۸ هزار هکتار زمین دارد و ۱۰ درصد از این متراژ  باغ است.

وی گفت: ۹۰ درصد از این ارضی زمین زراعی است که اگر آب تنها برای باغات تامین شود آن ۹۰ درصد که هیچ راه در آمدی غیر از کشاورزی ندارند در تنگنا قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه استاندار قبلی مقرر بود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح بازچرخانی آب اختصاص دهد دارد که پرداخت هزینه برای یک پروژه موقت اصلا منطقی نیست، اضافه کرد: اگر این میزان اعتبار را صرف آب پایدار کنیم به طور قطع نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

تا یک ماه دیگر آب بر بستر زاینده رود جاری می شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از باز شدن آب برای کشت پاییزه کشاورزان در دی ماه خبر داد و افزود: با توجه به پیش‌بینی شورای عالی آب و وزارت نیرو مبنی بر ذخیره ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده رود، دی ماه سال جاری آب برای کشت پاییزه کشاورزان باز می شود.

وی با اشاره به اینکه در صحن مجلس دغدغه های سیاسی بر معیشت مردم ارجحیت بیشتری دارد،‌ گفت: وقتی ما مسئولیتی را می پذیریم و به عنوان نماینده وارد مجلس می‌شویم باید ضمن حفظ گرایشات سیاسی خود به دغدغه های مردم بپردازیم.

خروجی از جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی ندیده ایم

موسوی لارگانی با اظهار اینکه خروجی از جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی  ندیده ایم، افزود: مجلس نیز  در این زمینه تحقیق و تفحص دارد اما بسیار ضعیف عمل شده است و این ضعف در عرصه قانون‌گذاری نیز وجود دارد و انتظارات مردم رعایت نمی‌شود.

 وی گفت: کشور یک سال درگیر سوال از رئیس‌جمهور بود چرا که مدام امضاها از حد نصاب می‌افتاد تا این که بالاخره این سوالات مطرح شد اما نتیجه خاصی نداشت.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع نشدند و زمانی که قرار بود نتیجه به قوه قضاییه ارسال شود، رئیس مجلس اعلام کرد که نمی‌توان سوالات و پاسخ آن را به قوه قضاییه ارسال  کرد، ادامه داد: اگر مورد تخلفی پیدا شد با امضای ۱۰ نماینده قابلیت پیگیری دارد اما چند مورد است که هنوز تحقیق و تفحص در مورد آن به نتیجه نرسیده است.

تذکرات مداوم نمایندگان مجلس و سکوت مسئولان مربوطه

وی اظهار داشت: هر روز نیم ساعت از وقت مجلس صرف خواندن تذکرات می‌شود اما هیچ خروجی ندارد و مسئول مربوطه پاسخ تذکرات را نمی‌دهد در حالی که اداره مجلس میلیاردی هزینه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 829345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =