۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۱

یک روزنامه کویتی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی پیش‌بینی کرد که با توجه به دستگیری شمار زیادی از جاسوسان صهیونیست در لبنان احتمال بازگشت موج جدید ترورها به این کشور وجود دارد.

به گزارش فارس، روزنامه کویتی الانباء نوشت: دیپلمات‌های اروپایی به صورت محرمانه هشدار دادند با توجه به گزارش‌های تحریک آمیز درباره جنگ اطلاعاتی در عرصه لبنان، احتمال بازگشتن موج جدید ترورها علیه شخصیت‌های برجسته و دارای مسئولیت‌های حساس وجود دارد.
این روزنامه به نقل از منابعی در یکی از کشورهای عربی هم نوشت که هشدارهایی جدی به طرف‌های لبنانی داده شده است و اعلام شده که لبنان ممکن است با موج دوم ترورهای حساس در چارچوب سناریویی ویژه روبه‌رو شود تا اوضاع این کشور آشفته و بر لبه پرتگاه باقی بماند.
در 14فوریه سال 2005 (25بهمن 1383)، بر اثر وقوع انفجار در یکی از خیابان‌های اصلی بیروت، رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان و 20 تن از همراهان وی کشته شدند تا این ترور سرآغاز تغییرات اساسی در این کشور شود.
ترور رفیق حریری نقطه مهمی در تاریخ معاصر لبنان شد. این ترور پایانی بر آرامش نسبی 14ساله‌ای بود که لبنان پس از پایان جنگ داخلی به این سو در آن قرار داشت؛ حادثه‌ای که سرنوشت و‌ آینده لبنان را دستخوش آشوب و بلوا کرد.
با ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان، ثبات، امنیت و وحدت این کشور ضربه سختی خورد و در این میان علاوه بر دولت‌های غربی، سوء استفاده برخی گروه‌های داخلی از آن به بحران و پیچیده‌‌تر شدن اوضاع در این کشور منجر شد.
ترور دو تن از روزنامه نگاران لبنانی به نام‌های سمیر قصیر و جرج حاوی و کشته شدن جبران توینی نماینده پارلمان و سردبیر روزنامه النهار و نیز ترور پیر جمیل وزیر صنایع سابق لبنان و فرزند امین جمیل رئیس جمهور اسبق لبنان پس از ترور رفیق الحریری صورت گرفت.
پس از شکست صهیونیست‌ها در جنگ 33 روزه علیه مقاومت لبنان، رژیم صهیونیستی به ترور شخصیت‌های تاثیرگذار حزب الله روی آورد و فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله را در سوریه ترور کرد.
عماد مغنیه معروف به حاج رضوان از فرماندهان بلندپایه نظامی حزب الله لبنان، سه‌شنبه شب 23 بهمن ماه (12 فوریه 2008) در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در دمشق پایتخت سوریه ترور شد و به شهادت رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =