۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰

مایکروسافت نسل جدید موتور جستجوگر خود را با انجام تغییراتی اساسی در جستجویLive برای آزمایش عمومی ارائه کرد.

فریبا فرهادیان: شرکت بزرگ مایکروسافت بالاخره نسخه جدید موتور جستجویش را برای تست عمومی عرضه کرد. دو ماه پیش سی‌نت از انجام تست داخلی این موتور جستجو درون شرکت مایکروسافت خبر داده بود که در آن آمده بود: «محصول جدید مایکروسافت با نام احتمالی Kumo که نسخه به‌روز شده Live Search است، با چند تغییر اساسی برای تست توسط کارمندان شرکت مایکروسافت آماده شده است».

با این وجود یک ماه پس از انتشار این خبر، سی‌نت خبر داد که کامو با شکست روبرو شده و با وجود صرف بیش از 5 سال وقت و صدها میلیون دلار بودجه، این شرکت هنوز نتوانسته است بر روی موتور جستجوی جدیدش به موفقیت دست پیدا کند.

نویسنده این گزارش به‌عنوان شاهد ادعایش به سخنان یوسف مهدی، نایب رییس ارشد مایکروسافت اشاره کرد که گفته بود: «سهم شرکت از بازار جستجو ناامیدکننده است». چندی پیش هم نتایج بررسی‌های داخلی از نحوه انجام جستجوی اینترنتی توسط کارمندان مایکروسافت نشان داده بود که علی‌رغم تاکید شرکت بر استفاده از کامو، حدود چهار پنجم بار ترافیکی به سمت گوگل بوده است.

این نتایج با امیدهای مایکروسافت به داشتن آینده‌ای بهتر و تشویق افراد بیشتر به استفاده از موتور جستجویش در تضاد است. به‌هرحال تلاش‌های مایکروسافت برای ساختن این موتور جستجو بی‌ربط با آمارهایی که توسط Nielsen Online ارائه شده، نیست. بر اساس آمار این پایگاه، سهم مایکروسافت از بازار جستجوی آمریکا 10.3 درصد است، در حالی که یاهو با 15.8 درصد و گوگل با 64.2 درصد در رده‌های بالاتر جای دارند.

به گزارش سی‌نت، فناوری جدید این شرکت به شدت بر فناوری‌های جستجوی خریداری شده توسط آن تکیه دارد. درحال حاضر موتور جستجوی سلامتی Medstory و موتور جستجوی مسافرت Farecast بخشی از محصولات جستجوی مایکروسافت هستند.

این شرکت اعلام کرده است که موتور جستجوی جدید دارای تغییرات قابل توجهی در ظاهر و عملکرد است. به‌عنوان مثال در سمت چپ صفحه اصلی، دسته‌بندی‌های موضوعی قرار دارد که کار جستجو را آسان‌تر و حساب‌شده‌تر می‌کند.

شعار مایکروسافت از سال‌ها پیش، بهبود بخشیدن به موضوع جستجوی اینترنتی است. گرچه تا به امروز تلاش‌های این شرکت در این زمینه رضایت‌بخش نبوده، اما ممکن است این بار اوضاع به نفع مایکروسافت تغییر کند. یوسف مهدی خاطرنشان کرده که آن‌ها نیازی ندارند کل دنیا را به دست کشیدن از گوگل وادار کنند، همین‌که اقلیت افراد هم تصمیم به جایگزین کردن گوگل با کامو بگیرند، برای آن‌ها کافی است!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد فلاح IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
    0 0
    بسیار خبر جالبی بود من فکر میکنم مایکروسافت به هدفش میرسه
  • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
    0 0
    20تا25درصدسهم مایکروسافت راافزایش میدهد.
  • hpl IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 0
    به امید موفقیت تولید علم در جامعه جهانی