مقامات پاکستان روز شنبه اعلام کردند حدود صد و پنجاه هزار نفر پس از طغیان رودخانه ایندوز در جنوب این کشور به مناطق مرتفع منتقل شدند.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت:

جمیل سومرو سخنگوی دولت محلی ایالت سند گفت بیش از صد و پنجاه هزار نفر از ساکنان بخش های مختلف این ایالت ظرف بیست و چهار ساعت گذشته به مناطق مرتفع منتقل شده اند.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی می کنند با ریختن سیلاب های رودخانه ایندوز به دریای عرب، میزان سیلاب در سراسر این کشور ظرف چند روز آینده کاهش یابد. در حال حاضر ششصد هزار نفر در اردوگاه های اسکان موقت به سر می برند که از ماه گذشته در ایالت سند برپا شده است. سیل یک پنجم مناطق پاکستان را فرا گرفته است.

دست کم شش میلیون نفر بی خانمان شده اند و زندگی بیست میلیون نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته است. خسارات احتمالی سیل در پاکستان ، میلیاردها دلار برآورد شده است.

سازمان ملل متحد کمک فوری چهارصد و شصت میلیون دلاری را خواستار شده و آمریکا قول داده است صد و پنجاه میلیون دلار کمک کند.

پاکستان اعلام کرد حتی کمک پنج میلیون دلاری هند را می پذیرد.

سیل از اواخر ژوییه در شمال غربی پاکستان آغاز شد و سپس ایالت شرقی پنجاب و ایالت جنوبی سند را فرا گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس از سوکور ، گروه های امداد تلاش کرده اند با ارائه کمک های غذایی و دارویی ، تهییه سرپناه و سایر کمک های فوری دولت پاکستان را در کمک به سیل زدگان یاری کنند. وضع جوی نامساعد، خرابی جاده ها و پل ها از موانع اصلی رساندن کمک های فوری به مناطق سیل زده پاکستان به شمار می رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =