۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱

به رغم تلاش های دولت برای تنظیم بازار ومهار قیمت ها در ماه مبارک رمضان رشد قیمتها ادامه دارد.

به گزارش بانک مرکزی در هفته اول ماه مبارک رمضان رشد قیمت اقلام خوراکی در شهر تهران متوقف نشده است و این رشد هم در مقایسه با همفته ماقبل ماه مبارک رمضان بوده و هم در مقایسه با هفته مشابه در سال 88 قابل مشاهده است.

در هفته منتهی به 29 مردادماه، در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل کاهش ولی بهای پنیرغیر پاستوریزه و به ویژه کره پاستوریزه افزایش داشت . قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود . بهای تخم مرغ کاهش یافت و شانه ای ٢٥٦٠٠ الی ٣٨٠٠٠ ر یال فروش می رفت . در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک ثابت بود . بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو اندکی افزایش داشت . در گروه حبوب قیمت لپه نخود بدون تغییر بود . بهای لوبیا سفید و لوبیا قرمز افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش جزئی یافت.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری تهران سیب زرد تخم لبنان عرضه نمی گردید و پرتقال درجه یک عرضه کمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشت ند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار می فروختند. میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می شد که در گروه میوه های تازه قیمت سیب گلاب، انجیر ، شلیل و شبرنگ و خربزه نسبت به هفته قبل کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت بادنجان،سیب زمینی و لوبیا سبز کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش یافت.

در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله افزایش ولی بهای گوشت مرغ کاهش داشت.در هفته مورد بررسی، بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی افزایش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =