۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۳

نیشا هم مانند نوزادان نارس دیگر به مراقبت در دمای 37 درجه که همان دمای بدن انسان است نیاز دارد. یک گرم‌کن تازه که به همین منظور تهیه و درون کیسه خواب او تعبیه‌شده جان این نوزاد را نجات داده است.

محبوبه عمیدی: نیشا، دختر کوچکی که در تصویر می‌بینید با وزنی حدود 2.3کیلوگرم اولین نوزاد نارسی است که این انکوباتور آغوشی ساده ازشوک سرمایی و مرگ نجات داده است.

اغلب نوزادان نارس برای ادامه حیات به گرمای بدن مادر یا محیط انکوباتور تنظیم‌شده روی 37درجه سانتیگراد نیاز دارند. سازمان بهداشت جهانی روش مراقبت آغوشی از نوزادان نارس که در آن نوزاد در تماس پوست‌به‌پوست با مادر است را به عنوان یکی از بهترین روش‌های نگهداری از این نوزادان تأیید کرده است.

اما برای مدتی طولانی امکان در آغوش نگه‌داشتن نوزاد وجود ندارد و از سوی دیگر بسیاری از کشورهای در حال توسعه از داشتن امکانات ساده بیمارستانی محروم هستند.

به گزارش گیزمودو، می‌توان در این مناطق کیسه خواب کودک را با کیسه محتوی ماده‌ای با قابلیت تغییر فاز گرم کرد که تنها 25دلار قیمت دارد. این کیسه خواب کوچک و گرم یک‌هفته است که نیشا را در دمایی حدود 37درجه سانتیگراد نگاه‌‌داشته و باعث بهبود وضعیت جسمانی او شده است.

استفاده از این کیسه بسیار‌ساده است: 
1- در ابتدا باید آنرا توسط آب داغ یا گرم‌کن‌های الکتریکی گرم کرد. پس از 10 تا 15دقیقه دمای کیسه به 37 درجه سانتیگراد می‌رسد که دماسنج تعبیه‌شده نیز آنرا نشان خواهد داد.

2- کافی است این کیسه درون کیسه خواب نوزاد قرار گیرد تا نقش انکوباتور را به خوبی بازی کند.

3- این کیسه می‌تواند بارها و بارها گرم شود و با هر بار گرم‌شدن حدود 4 ساعت دمای اطراف نوزاد را بین 36 تا 37 درجه سانتیگراد ثابت نگه دارد. ماده تغییر فاز می‌تواند گرمای اضافی بدن نوزاد را جذب کند یا در صورت سرد شدن بدن او گرمای بیشتری آزاد کند.

حال نیشا خوب است و تغییرات دما حین مراقبت از او بین 35 تا 38 درجه سانتیگراد گزارش شده‌اند. این کیسه کوچک 25دلاری می‌تواند جان نوزادان نارس بسیاری را مانند او نجات دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • gandom IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
    0 0
    salam,mishe lotf konin begin in etelaate bala ro az kodom manba gereftin?shadidaaaan behesh niaz daram baraye payan namam,mamnon misham komakam konin.montazeram,toro khoda n omidam nakonin. mowafagh bashino mamanon
  • بدون نام IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
    0 0
    منبع خبر که در خود مطلب ذکر شده است: http://gizmodo.com/5624540/the-embrace-infant-warmer-acts-as-a-cheap-incubator-for-developing-countries