یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از افراطی‌گری‌ها گفت: وقتی برخی مسوولان ما که موجب افتخارمان هستند مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، نباید در برابر آن سکوت کرد.

اهم اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی استان قم را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید.

  • شرایطی که پس از انتخابات پدید آمد مناسب نبود. این قضیه زمینه‌ای شد برای طمع‌ورزی دشمنان در داخل و خارج که البته به خوبی کنترل شد، اما باید این مساله را مدنظر قرار دهیم که آیا توانستیم به وظیفه‌مان در این خصوص به خوبی عمل کنیم و آیا دچار افراط و تفریط نشدیم؟
  • باید به خودمان برگردیم تا وحدت موجود مورد تهدید واقع نشود. ماه رمضان ماهی است که انسان به خود باز می‌گردد و باید در این خصوص نیز علل و عوامل مشکلات را بررسی کرد تا دوباره تکرار نشود.
  • باید با تمام کسانی که همفکرند و در چارچوب نظام اسلامی فکر کرده و حکومت دینی و ولایت فقیه را قبول دارند وحدت داشته باشیم. نباید در بین اعضای جامعه فاصله ایجاد شود و عده‌ای خود را از اصولگرایان جدا کنند و بگویند ما رای آوردیم نه به عنوان اصولگرایی.
  • باید با صدای واحد در برابر دشمنان بایستیم و وظایف انقلاب و اسلام را به خوبی ایفا کنیم. این مساله را باید در ماه مبارک رمضان مورد تجدیدنظر قرار دهیم.
  • بالاترین عبادات تفکر است و باید در خصوص مسایل جامعه تفکر کرد. نباید فکر کنیم که همه به یک صورت باید فکر کنند. باید اصول و چارچوب رعایت شود اما کسی که انتقاد می‌کند، نباید مخالف تلقی گردد و ما نباید ظرفیت‌هایی که در انقلاب ایجاد شده است را مورد تحدید قرار دهیم. در این زمینه باید با فضاهای تند و افراطی برخورد کرد، بعضا برخی مسوولان که موجب افتخارمان هستند مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، نباید در برابر این قضیه سکوت کرد. اگر نتوانیم خودمان را تحمل کنیم، چگونه می‌توانیم دیگران را تحمل نماییم ولی متاسفانه برخی در فضاهای تخریب مسوولان درجه یک کشور سکوت می‌کنند.
  • نتیجه حرکت‌های تند و افراطی وارد شدن لطمه به اصولگرایان است.
  • اصولگرایی مساله‌ای تازه نیست و جزو مولفه‌های ایمان است. باید آستانه این تحمل بالا رود و نباید به کسی که اعتراض می‌کند بگوییم شما ضد ولایت فقیه هستید. مقام معظم رهبری نکات لازم در این زمینه را به مسوولان و کارگزاران نظام توضیح دادند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =