عراق ناامن است. این را هیچ‌کدام از مقام‌های آمریکایی و عراقی نمی‌توانند انکار کنند.

انفجارهایی که در بغداد، موصل و بصره هرازچندگاهی یک بار جان شهروندان غیرنظامی را می‌گیرد گویای این واقعیت است. این بار سی و چهار نفر در موصل قربانی انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده بودند. هدف اما باز هم شهروندان نبودند. قرار بود این خودرو یک ماشین حامل نظامیان آمریکایی را هدف قرار دهد. تیر اما باز به خطا رفت و شهروندان عادی به عنوان قربانی راهی بیمارستانهای موصل شدند. آمار اعلام شده در خصوص زخمی‌ها و کشته‌شدگان بسیار ضد و نقیض است. شاهدان عینی تعداد زخمی‌شدگان را چهل نفر می‌دانند.

همزمان در بغداد اما سرویس‌های اطلاعاتی در حال شناسایی رهبران هدایت‌کننده عاملان انتحاری هستند. از یک سال پیش تاکنون بسیاری از عاملان انتحاری هدایت‌کننده عملیاتهای تروریستی را زنان تشکیل داده‌اند و ارتش روز گذشته از دستگیری خانمی که مظنون به رهبری این عملیاتها است خبر داد.

در شهر الناصریه در جنوب این کشور اما آمریکایی‌ها با حمله موشکی به یکی از پایگاه‌های نظامی خود غافلگیر شدند. تعدادی موشک به پایگاه نظامی طلیل در غرب شهر الناصریه اصابت کرد. این در حالی است که آمریکایی‌ها خود تعداد موشک‌های اصابت شده را دو عدد می‌دانند.

نوری مالکی نخست‌وزیر عراق همزمان با این تحولات از موصل تا الناصریه در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که عراقی‌ها باید به سهم‌خواهی از قدرت بر اساس قدرت‌های طایفه‌ای پایان دهند. مالکی که اخیراً دستور بررسی پروند‌های فساد مالی دولتمردان عراق را صادر کرده است ادعا کرد که تقسیم قدرت بر اساس قدرت‌های منطقه‌ای و طایفه‌ای راه را برای اشاعه فساد دولتی هموار می‌کند. نخست‌وزیر در ادامه سخنانش اعلام کرد که عراقی‌ها دو راه دارند: یا موافق دولت باشند یا مخالف آن.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =