آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را در عراق به کار گرفته‌اند تا بتوانند در ضرب ‌الاجل تعیین شده از این کشور خارج شوند.

در شرایطی که دولت نوری مالکی در چند ماه اخیر دستاوردهای امنیتی غیرقابل انکاری داشته است به نظر می‌رسد که سربازان عراقی آنچنان که باید و شاید برای پذیرفتن مسئولیت برقراری امنیت در کشور بدون کمک آمریکایی‌ها مهیا نیستند. تازه‌ترین اخبار رسیده از عراق حاکی از این است که یک چهارم سربازان عراقی از حداقل توانایی لازم برای انجام عملیات‌های نظامی برخوردار نیستند.

یک ژنرال آمریکایی که مسئولیت تیم‌های آموزش‌دهنده سربازان عراقی را بر عهده دارد، در این خصوص می‌گوید: بیست و چهار درصد از سربازان حاضر در ارتش عراق حتی استانداردهای حداقلی مورد نیاز برای حضور در ارتش را ندارند.

ارتش عراق در حال حاضر 253 هزار سرباز در اختیار دارد. در گزارش این ژنرال آمریکایی در توضیح وضعیت سربازان عراقی آمده است: تعدادی از سربازان عراقی از میانگین سنی بسیار بالایی برای حضور در ارتش برخوردار هستند. تعدادی از آنها از لحاظ روانی سالم نیستند و پانزده درصد آنها هم بی‌سواد هستند.

از سوی دیگر پس از سقوط صدام حسین و روی کار آمدن دولتی جدید در عراق ارتش تازه کار این کشور از توانایی چندانی برای استخدام نیروهای کارکشته برخوردار نبوده و از سوی دیگر هنوز نمی‌توان به طور قطعی نسبت به تعداد افراد حاضر در ارتش و هویت آنها اظهار نظر کرد.همزمان با انتشار این گزارش وزیر امور خارجه عراق هوشیار زیباری ادعا کرد که آمریکایی‌ها می‌توانند در سال 2011 این کشور را ترک کنند. زیباری ادعا کرد که نیروهای امنیتی عراق از توان نظامی کافی برای در اختیار گرفتن کنترل امور کشور برخوردار هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =