گروه های مسئول نجات سی و سه معدنچی حبس شده در شیلی روز دوشنبه طرح استفاده از مواد منفجره برای تخریب بخشی از این معدن را تکذیب کردند.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت:

رنه آگیلار یکی از مهندسان شاغل در گروه نجات شرکت کودلکو در این باره گفت منفجر کردن معدن بسیار خطرناک خواهد بود. به گـزارش خبـرگزاری آلمان از سانتیاگو، وی افزود: ورودی معدن کاملا بسته شده است. منفجر کردن بخشی از معدن، یک گزینه غیر قابل تصور است که جان تک تک معدنچیان حبس شده در معدن سن خوزه را به خطر خواهد انداخت.

این سی و سه معدنچی از تاریخ پنجم ماه اوت، در عمق هفتصد متری زمین حبس شده اند. در ابتدا قرار بود دسترسی به این معدنچیان از طریق حفر تونل انجام شود. اما پس از آنکه عملکرد سه دستگاه حفاری تونل با وقفه مواجه شد، برخی کارشناسان پیشنهاد انجام انفجارهای مهار شده را مطرح کردند.

در حال حاضر غذا، آب و سایر ملزومات از طریق مجرایی به قطر ده سانتیمتر برای معدنچیان فرستاده می شود. معدنچیان همچنین به ارتباط تلفنی، برق و تصاویر تلویزیونی نیز دسترسی دارند.

مسیر نجات معدنچیان باید دست کم حدود شصت تا هفتاد سانتیمتر قطر داشته باشد تا بالابر مخصوص حمل معدنچیان بتواند درون آن تردد کند. نجات معدنچیان نفر به نفر انجام خواهد شد و بالا کشیدن هر یک از آنان حدود نیم ساعت طول می کشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 92328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =