۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۹

تماشاگران پرسپولیس، در پایان مسابقه با بنیاد‌کار از سیاست‌های اتخاذ شده برای تیم محبوبشان انتقاد کردند.

هنوز بازی به پایان نرسیده بود که توفان دشنام‌ها از راه رسیدند. این بار نه مدیر تیم یا مربی که مدیران دولتی حاضر در ورزشگاه آماج دشنام‌های ورزشگاه مملو از تماشاگر بودند. شرایط طوری پیش رفت که حتی قبل از پایان بازی فارس از ورزشگاه گزارش دهد: «سعیدلو و علی‌آبادی دقایقی قبل درحالی که هنوز 10 دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده است، ورزشگاه را با حالت قهر ترک کردند.»

درست در لحظه خروج این دو مقام بلندپایه ورزشی که نقش تعیین کننده‌ای در سه سال گذشته برای پرسپولیس داشته‌اند با دوربین‌های تلویزیونی روبه‌رو می‌شوند. سعیدلو قبل از علی‌آبادی از جایگاه بیرون می‌آید؛ «بازی خوبی است. من جلسه مهمی دارم و باید زود ورزشگاه را ترک کنم اما هنوز وقت است. پرسپولیس حتماً گل خورده را جبران می‌کند.» لحظه‌ای پس از او رئیس سازمان ورزش هم همین جملات را تکرار می‌کند.

آن دو خیلی زود ورزشگاه را ترک می‌کنند درحالی که هر لحظه شعارها قوتی بیشتر می‌گیرند. جمعیت، خشمگین از تغییرات متوالی انجام گرفته در پرسپولیس ناکامی مطلق تیم محبوب شان در یکسال گذشته را حاصل عدم ثبات در ساختار مدیریتی قهرمان سال قبل لیگ می‌دانند که از سوی این دو مقام ارشد دولتی اجرا شده بودند پس بی‌دلیل نبود که در حضورشان آن طور که سایت‌های خبری نوشتند، طرفداران خشمگین فریاد بزنند؛ «پرسپولیس سیاسی نمی‌خوایم.»

عباس انصاری فرد وقتی سوت پایان بازی زده شد تردید داشت که با این ناکامی و شعارهایی که علیه همه در ورزشگاه داده شد روی صندلی ریاست تیم بماند پس برای همین مدام تأکید می‌کرد همه چیز از این پس با رئیس سازمان ورزش است. اما خیلی زود انگار این اطمینان را پیدا کرد که در تیم می‌ماند. او وقتی صبح دیروز با برنامه ورزش و مردم حرف می‌زد، از موضع مدیر پرسپولیس در سال آینده سخن می‌گفت. از موضع مردی که می‌خواهد بماند.

او در بخشی از گفته‌هایش از هزینه‌های بی‌رویه تیم ‌انتقاد کرد و درحالی که از انقلاب برای فصل بعد سخن می‌گفت، اعلام کرد: «پرسپولیس این فصل حرفه‌ای پول خرج کرد اما هزینه‌های این تیم درست نبود. ما مشکل اداره تیم را داشتیم تا اینگونه ناکام آور باشگاه نداشته است می‌خواست حسین هدایتی عضو مستعفی هیأت مدیره را نقد کند. عضوی که این فصل با وسوسه خرید سهام باشگاه از سوی سازمان ورزش به هیأت مدیره تیم اضافه شده بود اما پس از هزینه‌ای 4/6 میلیارد تومانی به او اعلام شد سهام تیم در اختیارش قرار نمی‌گیرد. اتفاقی که قهر و استعفای این عضو هیأت مدیره را به همراه داشت.

هدایتی پنج‌شنبه شب و در برنامه نود جملاتی را درباره هزینه هایش برای تیم بیان کرد که دیروز حسابی خبرساز شدند. بخشی از گفته‌های مالک استیل‌آذین را ایسنا منتشر کرد که جنجالی را به همراه خود آورد.

آنچه از او درباره پاس نشدن چک‌های سازمان ورزش نقل شده بود؛ «کمک‌های من ناقابل و ناچیز بود اما، طبق اعلام رسمی که به من شده است من ‌46 میلیارد و ‌730 میلیون و ‌919 هزارو ‌815 ریال به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده‌ام که زیر همین نامه تأییدیه عنوان شده است که تاکنون ‌21 میلیارد و ‌614 میلیون ریال به من بازپرداخت شده است. یعنی دو میلیارد و ‌100 میلیون تومان از چهار میلیارد و ‌600 میلیون تومان.

این بازپرداخت‌ها هم خود حکایت دیگری دارد. ‌750 میلیون تومان را به صورت ‌20 فقره چک از تاریخ ‌30 دی 88 تا ‌30 دی 90 به من تحویل داده‌اند. همچنین مبلغ ‌615 میلیون تومان دیگر را هم در قالب ‌22 فقره چک از ‌30 فروردین 88 تا مورخه 30 اسفند 88 به من ارائه داده اند که تاکنون ‌145 میلیون تومان آن برگشت خورده است و در واقع یک میلیارد و ‌350 میلیون تومان آن همین دو قلمی است که عنوان کرده‌ام.

در واقع آنها در عمل تنها ‌600 یا ‌700 میلیون تومان به من پول داده‌اند که البته باز در آن هم حرف و حدیث‌های بسیاری است. به عنوان نمونه عنوان می‌کنند که دو دستگاه اتومبیل در اختیار انصاری‌فرد و وینگادا بوده است و جالب آنکه عنوان می‌کنند چون سند آنها به نام من است پس من چیزی به باشگاه نداده‌ام که پاسخم این است که حداقل اتومبیل‌ها را به من برگردانید.» انصاری فرد با انتقاد از روند هزینه‌ها سعی داشت تا جدایی هدایتی را که پس از اختلاف با محمد علی‌آبادی به وجود آمد را ناشی از سوء مدیریت این عضو متمول هیأت مدیره عنوان کند. ادعایی که خشم هدایتی را به همراه می‌آورد.

او البته ناراحت بود از بخش‌های منتشر شده گفته هایش در ایسنا؛ «من فیلم حرف‌هایم را برای خبرگزاری فارس و مهر می‌فرستم تا مشخص شود که این سایت از میان حرف‌هایم طوری سخنان را گزینش کرده است که انتقادی باشد.» او البته ترسی ندارد از اینکه به انصاری فرد بتازد. هدایتی درباره گفته‌های اخیر انصاری فرد به خبر می‌گوید: «من از تیم رفتم تا ایسنا و دیگر اعضایی که فکر می‌کنند بهتر می‌توانند تیم را اداره کنند، قدرت و اختیار را در دست داشته باشند. البته فکر می‌کنم اگر ضعف مدیریتی باشد باید قبل از هر کسی مدیر تیم پاسخگو باشد نه اعضای هیأت مدیره تیم.»

محمد علی‌آبادی پس از بازی تلخ پرسپولیس و بنیادکار که با شکست این تیم از حریف ازبکستانی روی تک گل ریوالدو رخ داد و باعث شد تا وینگادا از این تیم برود، تماشاگران خساراتی فراوان را به ورزشگاه آزادی بزنند و آتش خشم آنها به مدیران دولتی ورزش هم برسد، دستور کمیته بررسی ناکامی پرسپولیس را صادر کرد.

این خبر را صبح دیروز مجید فرخزادی به خبرگزاری فارس داده بود. رئیس سازمان تربیت بدنی با جمع کردن گروهی از پیشکسوتان تیم، می‌خواهد با واکاوی دلایل فنی یک شکست از علل ناکامی تیمی آگاه شود که بی‌تشکیل چنین نشست‌هایی تماشاگران حاضر در ورزشگاه علت آن را تشخیص داده بودند. سازمان تربیت بدنی در دو سال گذشته بارها تغییراتی را در مدیریت پرسپولیس ایجاد کرده بود. تغییراتی که حسن بیادی عضو پیشین هیأت مدیره باشگاه تأیید کرد با اهداف سیاسی انجام شده بودند.

سیاست‌هایی که در جهت ترغیب بیشتر مردم برای دفاع از عملکرد سازمان ورزش انجام می‌شدند اما هر بار این تصمیمات اثر عکس می‌گذاشت. آنها حتی این آخر تصمیم به برگرداندن علی پروین گرفتند. تصمیمی که البته خیلی نتوانست اثرگذار باشد چون با شکست تیم به بنیادکار تماشاگران تا فرصت وجود داشت با سازمان ورزش در افتادند و اعتراض شان را علنی کردند. تا پیش از این سطح شعار‌ها به انتقاد از مدیر تیم یا هدایتی محدود می‌شد که در واکنش به آن دو طرف همدیگر را متهم می‌کردند که لیدرها را خریده‌اند اما باخت به بنیادکار دیگر اعتراضات مردمی را وارد فازی دیگر کرد. اما چرا تماشاگران پرسپولیس اینگونه از فوتبال سیاسی گلایه داشتند؟ در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، حسین هدایتی می‌گوید: «من آدم سیاسی نیستم و الفبای سیاست را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چطور می‌شود که جمعیت اینگونه واکنش نشان می‌دهند.»

این سؤال را می‌خواستیم از دکتر سعیدلو، معاون اجرایی ریاست جمهوری بپرسیم که ایشان ابتدا در پاسخ به ما گفتند در جلسه مهم دولتی هستند و قرار شد یک ساعت بعد پاسخگو باشند اما یک ساعت بعد، دیگر تلفن معاون اجرایی دولت پاسخگوی روزنامه خبر نبود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =