۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۲

«از این به بعد به دنبال گزینه‌های دیگری خواهیم بود».

این آخرین بخش از بیانیه کوتاهی بود که باشگاه استقلال در پایان تمرین روز شنبه 12 اردیبهشت صادر کرد تا همکاری‌اش با سرمربی را رسماً به بن‌بست بکشاند. البته این خواسته خود قلعه‌نویی بود و اگرچه بعدها در تمرین تیم شرکت کرد و حتی با این تیم به امارات هم رفت اما نخواست که با این باشگاه ادامه دهد.

شاید به این دلیل که هیچ وجه تشابهی بین این دو مقام تأثیرگذار در باشگاه‌ها وجود نداشت. مدیر نوعی از مدیریت را می‌پسندید و مربی بزرگ شده فوتبال سنتی بود و به فاکتورهایی دیگر توجه نشان می‌داد. با پایان همکاری این دو نفر که مشاور جوان مدیر عامل، نقشی بسزا در شکل‌گیری آن داشت، استقلال به دنبال گزینه‌هایی می‌گشت تا هر چه زودتر کارش را برای فصل آینده آغار کند. حتی در این میان نام‌هایی مانند جان توشاک هم مطرح می‌شد که البته این مربی هنوز تحت قرارداد با فدراسیون فوتبال ایرلند بود و به این دلیل پذیرش این خبر را کمی سخت می‌کرد.

با فضایی که در باشگاه استقلال وجود داشت نمی‌شد زیاد به گزینه‌های خارجی فکر کرد. این را مدیر باشگاه نیز در گفت‌وگو با برنامه ورزشی شبکه دو سیما به طور غیرمستقیم بیان کرد: «هر باشگاهی هم اگر در این فاصله مربی‌اش را از دست بدهد به دنبال گرینه‌های بومی می‌گردد».

این نقل قول نشان داد اخباری را که درباره استخدام مربی خارجی از این باشگاه شنیده می‌شود را نباید باور کرد. واعظی‌آشتیانی البته در مدیریت خود به پارامترهای دیگری هم فکر می‌کرد. او می‌خواست مربی داخلی را درکنار یک مربی بادانش روی نیمکت بنشاند تا تعامل این دو نفر، استقلال را به تکرار شادی‌های این فصل امیدوار کند. اتفاقی که درباره باشگاه رقیب نیفتاد. سرانجام استقلالی‌ها پنجشنبه تصمیم‌شان را علنی کردند تا مشخص شود چه برنامه‌ای برای فصل آینده ترتیب داده‌اند. آنها صمد مرفاوی را انتخاب کردند تا او با کمی جابجایی روی نیمکت استقلال جای امیر قلعه‌نویی را بگیرد. درترکیب کادر فنی این تیم اریش روته مولر انتخاب شد.

او که بعد از جلسه با مهدی تاج به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال خاتمه داده بود عملاً برای همکاری با یک باشگاه ایرانی وقت کافی داشت اما اینکه چرا او به پیشنهاد استقلالی‌ها پاسخ مثبت داد مشخص نیست. البته گفته می‌شود نزدیکان علی دایی واسطه شده‌اند که روته‌مولر به نیمکت استقلال اضافه شود. باشگاه استقلال که در زمان قرارداد داخلی باشگاه پرسپولیس با دو سه بازیکن لیگ برتری به کاهلی در فصل نقل و انتقالات متهم شده بود کیانوش رحمتی را از سایپا به خدمت گرفت تا در خط میانی مشکل کمتری داشته باشد. در صورت باقی ماندن قلعه‌نویی، جباری از استقلال می‌رفت اما حالا مشخص نیست چرا این تیم یک هافبک دیگر جذب کرده.

دور تازه تمرینات استقلال که غلامحسین مظلومی را به عنوان مدیر تیم‌های فوتبال بالای سر خود می‌بیند، از 23 خرداد شروع می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 9523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =