پس لرزه های منتفی شدن استیضاح حاجی بابایی همچنان ادامه دارد. یکشنبه عصر، معلمان حق التدریسی در مقابل مجلس تجمع کردند.

بار دیگر معلمان خرید خدمتی در مقابل مجلس تجمع کردند. به گفته آگاهان پس لرزه های منتفی شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش، این بار، فشار بیشتری به مجلس وارد می کند. به گزارش "خبر آنلاین" و نقل از ایسنا، جمعی از معلمان خرید خدمتی، بعدازظهر یکشنبه به خاطر چیزی که "پیگیری مطالبات صنفی خود" اعلام کرده اند، درمقابل مجلس شورای اسلامی جمع شده اند.

گزارشهای رسیده از میدان بهارستانی حاکی از این است که نماینده معلمان مانند گذشته، استخدام رسمی خود و یا تداوم فعالیت این معلمان در کلاسهای درس به عنوان نیروی شرکتی را از دلایل اصلی تجمع اعلام کرده است.

گفتنی است از دلایل اصلی استیضاح حاجی بابایی، عدم رعایت قانون مصوب مجلس در اولویت دادن استخدام رسمی برای معلمانی است که به صورت پیمانی، شرکتی، خرید خدمت و حق التدریسی در این وزارتخانه کار می  کنند، عنوان شده. با این وجود، تنها یک هفته پس از اعلام وصول طرح استیضاح، نمایندگان با معاونان وزیر جلسه برگزار کردند و قانع شدند با استمهال سه ماهه، استیضاح را فعلا مسکوت بگذارند.

ناظران می گویند تجمع امروز، برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر است که توسط معلمان غیر رسمی که وضعیت ارتباط استخدامی آنها با وزارت آموزش و پرورش مورد رضایتشان نیست، در مقابل مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.

تجمع قبلی در هفته اول باز گشایی مدارس در مقابل مجلس با حضور بیش از 500 معلم حق التدریسی، خرید خدمتی و شرکتی انجام شده بود که با قول مساعد پیگیری حقوقشان از سوی نمایندگان مجلس، یک روزه خاتمه یافت. آگاهان معتقدند با توجه به مهلت تعیین شده توسط نمایندگان و احتمال عدم استیضاح در پس از گذشتن این مهلت، احتمال پیگیری مطالبات معلمان، همچنان می رود. این در حالی است که برخی نمایندگان که تعدادشان از 10 نفر کمتر گزارش شده، همچنان بر تصمیم خود برای استیضاح حاجی بابایی، اصرار می کنند ولی به دلیل کمتر بودن از حد نصاب اعلام وصول استیضاح، فعلا قادر به پیگیری مطالبات معلمان از طریق اهرم نظارتی استیضاح نیستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =