این رودستر تمام‌الکتریکی که به مناسبت دو قرن حضور نام تجاری پژو در جهان طراحی و ساخته شده، تاکنون 6 رکورد فیا را شکسته و شتاب اولیه‌اش معادل بوگاتی ویرون، سریع‌ترین اتومبیل جهان است.

محبوبه عمیدی: در تاریخ خودروسازی نمونه‌های بسیاری از خودروسازانی را می‌توان یافت که به تولید انواع موتورسیکلت رو آورده‌اند یا بر عکس، از تولید دوچرخه و موتورسیکلت به طراحی و ساخت اتومبیل‌های متعدد رسیده‌اند.

در نهایت اگر این تولیدکنندگان بخواهند بازار رقابت را در اختیار داشته باشند و امکان بهبود و توسعه تولید برای آنها فراهم باشد، باید به تولید هر دو محصول در کنار یکدیگر ادامه دهند. شرکت‌هایی مانند هوندا، سوزوکی، بی.ام.و و پژو چنین رویه‌ای را پیش گرفته اند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نمونه مفهومی پژو EX1

پژو با نمونه‌های فوق‌العاده‌ای به نمایشگاه خودرو پاریس آمده تا دو قرن موفقیت را در خانه جشن بگیرد. یکی از این مدل‌های جذاب که به افتخار 200 سالگی این نام تجاری طراحی شده، رودستر مفهومی EX1 است که رونمایی از آن نه‌تنها شتاب پژو را برای پا گذاشتن به سده سوم طراحی و تولید به خوبی نشان می‌دهد، حاکی از تلفیق خوب دو سطح متفاوت تولید محصولات پژو برای خلق یک نمونه خیره‌کننده نیز هست. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نمونه مفهومی پژو EX1

به گزارش وب‌سایت رسمی پژو، این رودستر مفهومی که سبک، تمام‌الکتریکی و برای دو سرنشین طراحی شده، تاکنون توانسته چندین رکورد جهانی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، «فیا» را در شتاب اولیه خودرو بشکند. دو موتور الکتریکی این اتومبیل در کنار یکدیگر می‌توانند شتاب اولیه‌ای معادل شتاب اولیه سوپر اسپرت بوگاتی ویرون، یکی از سریع‌ترین و گران‌قیمت‌ترین اتومبیل‌های جهان تولید کنند.

نمونه مفهومی پژو EX1

برای این منظور، پژو EX1 از دو موتور الکتریکی که جمعا 340 اسب بخار توان تولید می‌کنند، استفاده خواهد کرد. این دو موتور روی بخش انتهایی رودستر که مانند یک سه‌چرخه طراحی شده، سوار شده‌اند و نیروی لازم برای حرکت را به چهار چرخ خودرو وارد می‌کنند. وزن پایین EX1 در کنار طراحی خطی و آیرودینامیک آن به این شتاب اولیه کمک خواهد کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نمونه مفهومی پژو EX1

با اینکه EX1 شبیه یک خودرو سه‌چرخه است اما طراحی خاص این نمونه باعث شده پایداری و توازن آن حین حرکت با خودروهای معمولی و دارای چهار چرخ برابری کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نمونه مفهومی پژو EX1

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عقیل IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام ممنون خیلی مطلب جالبی بود