رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از بخشودگی ۲۰ درصدی معوقات کارخانجات چای شمال کشور خبر داد.

صالح محمدی در گفت و گو باخبرآنلاین گیلان از تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق کارخانجات چای شمال کشور خبر داد و اظهار کرد: با طرح پیشنهاد سندیکای چای شمال کشور از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و موافقت استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق کارخانجات تولید چای شمال کشور تصویب شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه برای کارخانجات چای مهلت یک ساله جهت پرداخت بدهی در نظر گرفته می‌شود، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ کارخانه در حوزه‌ی چای و فرآوری جانبی با ظرفیت بالغ بر ۲۰۰ هزار تن در استان گیلان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد دیگر در استان مازندران قرار دارد، گفت: بالغ بر ۶۰ هزار خانوار چای‌کار در ۲۵ هکتار باغ چای شمال کشور به تولید و پرورش این محصول اشتغال دارند.

محمدی از برداشت حدود ۱۵۰ هزار تن برگ سبز چای سبز خبر داد و اضافه کرد: از این میزان حدود ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک در ۱۷۲ کارخانه چای‌سازی در دو استان گیلان و مازندران استحصال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تصمیم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان برای بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق و مهلت یک‌ساله در راستای کمک به رونق تولید و رفع موانع آن انجام شده و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در صنعت چای کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =