خانواده شهید احمدی روشن در قم با مراجع تقلید دیدار کردند. در همین حال چندین تشکل دانشجویی خواهان دیدار با بازرسان آژانس شدند. همچنین عده‌ای از دانشجویان با حضور در فرودگاه بین المللی امام خمینی اعتراض خود را به ورود بازرسان آژانس اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین خانواده شهید احمدی روشن که برای حضور در یادواره 960 شهید در قم به سر می‌برند، روز یکشنبه با چند تن از مراجع تقلید دیدار کردند.خانواده شهید احمدی‌روشن با آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار کردند و عصر نیز با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار می‌کنند.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با خانواده شهید احمدی روشن گفت: ‌شهادت شهید احمدی روشن به نفع اسلام و جمهوری اسلامی و سندی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مقام شهدا در قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن کریم به پیامبرش خطاب می‌کند گمان نکنید که شهیدان مرده‌اند بلکه آن‌ها زندگانند، آن‌ها در جوار رحمت الهی هستند و رزق و روزی دارند.
وی گفت: اگر یک دانشمند که نقش مؤثر علیه دشمنان اسلام داشته به مقام شهادت برسد، مقام و ارزش بر‌تر و والایی دارد.
آیت الله مکارم شیرازی به بازتاب شهادت احمدی روشن در دنیا اشاره کرده و عنوان کرد: شهادت ایشان چنان موجی در دنیا ایجاد کرد که همه عقلای دنیا، این عمل را تقبیح کردند.
وی ادامه داد: شهادت احمدی روشن به نفع اسلام و جمهوری اسلامی و سندی برای حقانیت نظام جمهوری اسلامی شد و باطل بودن دشمنان اسلام را ثابت کرد.
از سوی دیگر چهار تشکل دانشجویی در نامه به رییس سازمان انرژی اتمی ایران خواهان دیداربا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشور شدند. اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ،اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)،اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ خود به عباسی نوشته اند: همانگونه که مستحضرید، سوابق سیاه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در افشای اطلاعات محرمانه فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن آن در اختیار دولت‌های تروریست و مستکبر، منجر به خسارات فراوانی منجمله شهادت متخصصین و دست اندرکاران فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای کشور گردیده است.
با عنایت به موارد فوق، بر خود لازم دیدیم تا در جلسه ای چهره به چهره، انتقادات خود را به آنان ارائه داده و درباره عواقب شدید کج‌رویهای احتمالی این بازرسان، هشدارهای لازم را به ایشان بدهیم.
27219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =