شرکت فرانسوی رنو و انجمن ملی آتش‌نشانان فرانسه خودروی کوچک توئیزی را در آتش‌نشانی این کشور به کار گرفته‌اند. این خودرو به تجهیزات و کمک‌های اولیه مجهز شده تا پیش از ماشین‌های بزرگ آتش‌نشانی به کمک مصدومان برود.

محبوبه عمیدی: هنگامی که رنو برای اولین‌بار خودروی الکتریکی توئیزی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2009/1388 رونمایی کرد، هیچ‌کدام از ما نمی‌توانستیم حدس بزنیم این خودروی کوچک دو سرنشین روزی بتواند توسط آتش‌نشانان به کار گرفته شود. همان‌طور که می‌بینید این خودروی کوچک هیچ شباهتی به ماشین‌های بزرگ آتش نشانی ندارد؛ اما شرکت فرانسوی رنو و انجمن ملی آتش‌نشانان فرانسه تصمیم گرفته‌اند با ایجاد تغییراتی در توئیزی آن را برای استفاده آتش‌نشانان آماده کنند. 

به گزارش گیزمگ، این شرکت همراه با بخش الحاقی «رنو تک» که وظیفه تغییر و تبدیل کاربری خودروهای رنو را به عهده دارد، همکاری تنگاتنگی را با آتش‌نشانی پاریس آغاز کرده تا این پیش‌نمونه آماده به خدمت را رونمایی کند.

کانسپت اولیه این خودروی تمام‌الکتریکی برای جایجایی دو سرنشین طراحی شده که نفر دوم پشت سر راننده خواهد نشست. توئیزی تنها 221 سانتی‌متر طول و حدود 1 متر عرض دارد و به سادگی می‌تواند فضایی برای حرکت در خیابان‌ها یا پارک کردن پیدا کند.

پیشرانه الکتریکی توئیزی یک موتور الکتریکی با قدرت 20 اسب‌بخار است که گشتاورنیرویی حدود 70 نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت نهایی این خودروی الکتریکی 82 کیلومتربرساعت است. توئیزی تنها 420 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با هر بار شارژ کامل با برق شهری که حدود 3 ساعت به طول می‌انجامد حدود 160 کیلومتر حرکت کند.

توئیزی در آینده نزدیک به عنوان یک خودروی سازمانی و مکمل ماشین‌های بزرگ آتش‌نشانی که به تجهیزات اطفاء حریق مجهز هستند، وارد خدمت خواهد شد. این خودرو قرار نیست جایگزین ماشین‌های آتش‌نشانی شود، بلکه جلوتر از آنها و سریع‌تر به محل اطفای حریق خواهد رسید تا از امکانات اولیه‌ای که در اختیار دارد برای مهار سریع‌تر آتش و کمک‌های اولیه به مصدومان استفاده کند.

به همین منظور صندلی عقب این خودرو برداشته شده و فضای باقی‌مانده همراه با صندوق عقب آن به ابزارهایی مانند دو کپسول آتش‌نشانی، دو محفظه اکسیژن، یک دست لباس آتش‌نشانی و کلاه مخصوص و یک جعبه کمک‌های اولیه اختصاص یافته است.

توئیزی از ماه آینده به آتش‌نشانی پاریس ملحق می‌شود تا دوره آزمایشی 8 ماهه خود را آغاز کند. اگر این دوره آزمایشی موفقیت‌آمیز باشد این خودروی کوچک الکتریکی به خدمت آتش‌نشانی درخواهد آمد.

53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    6 1
    فقط 82 کیلومتر میره؟ اگه ایران بود از پشت سر له میشد. ولی خوشبختانه در سرزمین متمدن فرانسه رانندگی میکنه.
  • حامد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    1 1
    تركيبي از فولوكس و جيپ اينا هم از ايرانيا ياد گرفتنا مثل پي كي ... يا اردي ...