روز 10 نوامبر مقارن با 20 آبان، از سوی یونسکو «روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه» نامیده شده است. امسال در ایران، از 20 لغایت 27 آبان هفته جهانی علم نامیده شده و چند نشست تخصصی و نمایشگاه ها و برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این روز برگزارشد .

نمایشگاه موزه علوم و فناوری از دیروز در برج میلاد افتتاح شده و تا ساعت 19 امروز جمعه 27 آبان برپا بود .  مراسم اعطای سیزدهمین دوره جایزه ترویج علم هم در روز پنچشنبه 25 آبان ماه در سالن سعدی برج میلاد با حضور برندگان این دوره برگزار شد. سخنران اصلی این نشست دکتر داریوش فرهود بود.دکتر سید مهدی سیدی، معاون علمی و پژوهشی معاون علمی و فناوری رییس جمهور از جمله مهمانان این مراسم بود.مراسم اختتامیه هم با سخنرانی دکتر موسوی موحدی و  دکتر مرتضی براری برگزار  شد.

4545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود كريمي IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    1 0
    براي دوستان خبر آنلاين با هدف تصحيح خبر: اين نمايشگاه، نمايشگاهي به مناسبت هفته ترويج علم بود كه به مدت 2 روز در برج ميلاد برگزار شد. نمايشگاه پنج‌شنبه افتتاح شد و جمعه غروب نيز به پايان رسيد. دكتر براري نيز با وجود آن كه در برنامه اعلام شده بود به دليل تشريف نداشتن در مراسم، در اختتاميه سخنراني نداشتند. هفته ترويج علم با همت انجمن ترويج علم و همكاري سازمان‌هاي مختلفي مانند يونسكو و شبكه 4 سيما و ... طراحي و برگزار شد. موزه علم فناوري نيز محل مشخصي دارد كه مستقل از برج ميلاد و اين هفته و مراسم، در همه سال برقرار در آن داير است.