تیمهای ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران برای چهارمین سال پیاپی در رقابتهای قهرمانی آسیا شرکت نکردند. شرکت نکردند تا شائبه اختلافهای حسین رضازاده و علی مرادی دوباره زنده شود.

سارا علم بیگی / خبرآنلاین:رقابتهای وزنه برداری جوانان و نوجوانان آسیا روزی جولانگاه بهترین وزنه برداران آینده ساز ایران بوده و در بیشتر دوره های این مسابقات، تیمهای ایرانی عنوانهای قهرمانی را به خود اختصاص می دادند، اما متاسفانه به دلایل به ظاهر نامشخص، تیمهای کشورمان اکنون چهار سال است که در این دوره از رقابتها شرکت نمی کنند. این تقریبا از زمانی است که حسین رضازاده مسئولیت امور را در فدراسیون ایران برعهده گرفته است.
اگر به آخرین حضور ایران در رقابتهای جوانان و نوجوانان آسیا که در سال 2008 بود نگاهی بیاندازیم، می بینیم که چهره های نامدار امروز وزنه برداری ایران از جمله سعید علی حسینی، بهداد سلیمی، سعید محمدپور و سهراب مرادی در آن رقابتها یکی از مدالهای سه گانه را به خود اختصاص داده بودند، اما مشخص نیست چه عاملی باعث شده تا تیمهای رده های پایه ایران دیگر در این رقابتها حاضر نشوند.
نکته جالب اینجاست که تیم ملی نوجوانان ایران چندی پیش در یک تورنمنت بین المللی در تایلند به میدان رفت، اما مشخص نیست فدراسیون وزنه برداری ایران چرا به جای حضور در آن تورنمنت بین المللی که به مراتب سطح فنی کمتر از رقابتهای آسیایی دارد، در رقابتهای آسیایی شرکت نمی کند و از حضور در رقابتهای معتبر آسیایی چشم پوشی می کند.
به هرحال برخی از کارشناسان علت امر را در حضور علی مرادی به عنوان دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و اختلافات حسین رضازاده با او قلمداد می کنند. ریشه این اختلافها به زمانی بازمی گردد که مرادی رئیس فدراسیون ایران بود و رضازاده هنوز وزنه می زد. پس از آن در مکانها و بخشهای مختلف این دو عضو تاثیرگذار وزنه برداری با یکدیگر اختلاف داشته اند که اوج آن به مسئله حمایت نکردن فدراسیون ایران از علی مرادی در انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بازمی گردد. حتی سرنخ برخی شایعات در زمینه کنار رفتن برادران ریاحی از فدراسیون وزنه برداری نیز به دفتر دبیرکلی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بازمی گردد. این موردی بود که برخی خبرنگاران در این رابطه از حسین رضازاده نیز به صورت مستقیم سئوال کردند.
به هرحال حضور پیدا نکردن تیمهای ملی نوجوانان و جوانان ایران در رقابتهای آسیایی چه به دلیل اختلاف با علی مرادی و یا به هر دلیل دیگری که باشد، رفتار چندان حرفه ای و درستی نیست. باید به این موضوع توجه داشت که رقابتهای نوجوانان و جوانان آسیا به عنوان یک رقابت رسمی و معتبر محسوب می شود که کسب مدال در این رقابتها می تواند برای کارنامه عملکرد وزنه برداران مفید باشد.
4141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sam IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 1
    مدیریا ریس یک فدراسیون بایستی مدیر باشه نه یک قهرمان (چرا ما ایرانیا همه چیزامون عجیبه)