برخی منابع از حذف بدهی یونان خبر می دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، وزرای اقتصاد منطقۀ یورو از بخشیده شدن بدهی های یونان خبر دادند.

برخی منابع اروپایی در این باره گفته اند که وزرای اروپایی دو روز پیش در تماسی تلفنی با یکدیگر از توافق بر سر پیشنهادات صندوق بین المللی پول برای کاهش بدهی یونان خبر دادند و در نشست امروز(دوشنبه) بروکسل قرار است علاوه بر مذاکره بر سر این موضوع، پیرامون اعطای کمک 31.2 میلیارد یورویی به یونان نیز توافقاتی صورت گیرد.
وام دهندگان به یونان(17 کشور منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول) به همراه کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول و ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز پیش از اعطای وام 31 میلیارد یورویی باید پیرامون راهکاری برایکاهش بدهی یونان به توافق برسند. گفته می شود یونان بخش قابل توجهی از اصلاحات مورد نظر وام دهندگان را اجرا کرده و قرار است با کاهش نرخ بهره، بدهی های یونان توسط صندوق نجات یورو، خریداری شود. قرار است با اجرای این تصمیمات، بدهی های یونان تا سال 2020 به میزان 120% تولید ناخالص داخلی کاهش یابد. اما مطبوعات آلمانی طی روزهای گذشته سناریوهای دیگری را مطرح کردند و آن حذف بدهی تا سقف 70% تولید ناخالص داخلی تا سال 2015 (به جای 144% رقم فعلی) بود.

 

اینفوگرافیک ذیل وضعیت بدهی یونان، میزان و دارندگان آن را به تصویر کشیده است:
 

 

 

 

26339 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =