جدول ذیل حاوی واکنش برخی از کشورها و شخصیت های سیاسی به تصویب قطعنامه عضویت ناظر غیرعضو فلسطین در سازمان ملل متحد است.

نام شخصیت ها
  یا کشــــورهــــا 
 
موضع گیری
 محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران
 
دوره صهیونیسم و اشغالگری به پایان راه خود رسیده و آینده، متعلق به ملت بزرگ فلسطین و دیگر ملتهای آزاد و متعلق به عدالت و عشق و آزادی است.
خالد مشعل
رهبر  حماس
از نظر دیپلماتیک این جایگاه فلسطینیان را هم طراز با واتیکان قرار خواهد داد ولی از حیث سیاسی به ˈ وحدت تلاش های ملی فلسطینیان ˈ به عنوان بخشی از یک فرایند مصالحه با جنبش ملی گرای فتح عباس کمک خواهد کرد. من به ابوماذن گفتم که ما می خواهیم این حرکت بخشی از یک راهبرد ملی فلسطینیان باشد که ˈ مقاومت مسلحانه ای را که موجب برتری در غزه شد و الگویی از توانایی مردم فلسطین برای مقاومت و ایستادگی در رویارویی با اشغالگر ایجاد کرد ˈ در بر می گیرد.
محمود عباس
رئیس تشکیلات خودگران فلسطین

رای مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارتقای وضعیت فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل پیروزی صلح، آزادی و مشروعیت بین المللی است.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین ما هر دستاورد سیاسی را که به تشکیل کشور مستقل فلسطین کمک کند، تایید می کنیم. ما دستاوردی را که رژیم اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت نشناسد و حقوق ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نادیده نگیرد، تایید می کنیم.
ترکیـــــــــــــــــــــــه کسب جایگاه ناظر غیر عضو سازمان ملل از سوی فلسطین مایه خوشنودی است و ترکیه پس از این برای کسب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به تلاشهای خود ادامه خواهد داد
هیلاری کلینتون
وزیر امور خارجه آمریکا
رای مجمع عمومی سازمان ملل درباره ارتقای وضعیت فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل غیرسازنده و مانع مذاکرات صلح است.
بان کی مون
دبیرکل سازمان ملل
من معتقد هستم که مردم فلسطین این حق قانونی را دارند تا از یک کشور مستقل برای خود برخوردار باشند، و همچین معتقد هستم که اسرائیل نیز این حق را دارد که در کنار همسایگان خود در صلح و امنیت زندگی کند.
ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل این گام بزرگی بود که به نفع فلسطینی ها برداشته شد.اسرائیلی ها نارضایتی خود را از تصویب این قطعنامه نشان دادند.این قطعنامه سبب می شود فلسطینی ها با حمایت جامعه بین المللی و در مذاکره با اسرائیل به سمت راه حل نهایی پیش بروند.
انگلیس ما به طرح محمود عباس و نتایج رای گیری در مجمع عمومی احترام می گذاریم؛ ما در عین حال تلاش های خود را برای احیای روند صلح دو برابر می کنیم و به حمایت خود از عباس، تشکیلات خودگردان فلسطین و راه حل مبتنی بر ایجاد دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل ادامه می دهیم
واتیکان «رای مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده احساس واقعی بخش بزرگی از جامعه بین المللی است.
صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی با تصویب این درخواست ، جایگاه فلسطین در نقشه جهانی تثبیت خواهد شد. موافقت اکثریت اعضای سازمان ملل با درخواست فلسطینی ها تاکیدی بر
حمایت بالای جامعه جهانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است .
ایهود باراک
وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی
به نظر ما تصمیم ابومازن برای مراجعه به مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست وضع ناظر غیر عضو ، اشتباه بوده است. به گمانم دستکم شما و عده دیگری در سراسر دنیا نیز همین دیدگاه را دارید. به اعتقاد من، در مسیر فیصله دادن به بن مایه های اصلی مناقشه ما، هیچ چیز نمی تواند جایگزینی برای مذاکرات مستقیمِ بدون پیش شرط باشد.
رون پروس اور
نماینده اسرائیل در سازمان ملل
موافقت با این خواسته فلسطینی‌ها به مفهوم آماده کردن زمینه برای نفوذ حماس و حتی حکومت ایران در کرانه باختری رود اردن خواهد بود.
سوزان رایس
سفیر آمریکا در
سازمان ملل
ما همواره به صراحت گفته ایم که ایجاد چنین کشوری برای فلسطینیان و حل تمام مسائل نهایی تنها از راه مذاکرات اساسی و مستقیم بین دو طرف امکان پذیر است.
نور عوده سخنگوی تشکیلات خودگردان  جامعه بین الملل با ارتقای جایگاه فلسطین اشتباه تاریخی خود را اصلاح کرد
هونگ لین سخنگوی وزارت خارجه چین این حرکت مثبتی برای فلسطینیان در مسیرشان به سمت استقلال است و آرمان موجه آنها در بازیافتن حقوق مشروع شان، حمایت بین المللی را کسب کرده است
رمضان عبد الله شلح دبیرکل جهاد اسلامی اگر صحبت از کشور بزرگ و یکپارچه فلسطین باشد ، جهاد اسلامی از آن به گرمی استقبال و حمایت می کند ولی اگر قرار باشد سقفی برای احقاق حقوق فلسطینی ها وضع شود ، به صراحت در مصر اعلام کردیم ، که از آن استقبال نمی کنیم ولی با آن مخالفت هم نیستیم
اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی این پیروزی سیاسی به شیوه ای بازگشت ناپذیر از حق ملت فلسطین برای داشتن کشور ، حکایت دارد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی یقینا قطعنامه سازمان ملل چیزی را تغییر نخواهد داد و بدون اینکه امنیت شهروندان اسرائیلی تضمین شود کشور فلسطینی وجود نخواهد داشت.
جان برد
وزیر امور خارجه کانادا
اقدام سازمان ملل باعث مختل شدن روند مذاکرات صلح در خاورمیانه خواهد شد.
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه از اسرائیل و فلسطینی‌ها می خواهیم تا مذاکرات خود را بدون هیچ پیش شرطی از سر بگیرند. پاریس از دیرباز بر تشکیل دو کشور مستقل در فلسطین که در کنار هم با امنیت و ثبات زندگی کنند، تاکید داشته است.
کاترین آشتون
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا
تحادیه اروپا بارها بر حمایت خود و میلش به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاکید کرده است.

26149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    8 0
    این صفحه با فایرفاکس به درستی قابل مشاهده نیست. قبلا هم خبرهایی که جدول داشت به همین ترتیب مشکل داشت
  • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    16 7
    این از موشک خیلی تاثیرش بیشتره.
  • محمد IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    4 5
    نه خیر این رای هم از تاثیره موشکه و گرنه چطوری تاحالا چندین بار این تقاضا شده بود و عباس دست از پا دراز تر برگشته بود ولی حالاباید بعد از پیروزی حماس این اتفاق بیفته ؟
  • فرح IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 1
    فلسطین از اول کشور بوده و هست که رژیمی صهیونیستی آن را اشغال کرده است احتیاجی به تایید انگلیس هم ندارد