همه فقط لیونل مسی و گرد مولر را به عنوان برترین گل زنان جهان قبول دارند.

حسین جوادی: وقتی به افتخار بزرگی دست پیدا کرد سال 1972 بود،چیتالو ستاره تیمی گمنام به نام "کابه واریورس" بود،او با ثمر رساندن 107 گل در یک سال به بزرگترین افتخار زندگی اش دست پیدا کرد موضوعی که هرگز فیفا به آن اشاره نکرد.
در هیاهوی آتش بازی شکستن رکورد بیشترین گل زده در یک سال توسط لیونل مسی هر روز صبح در گوشه زیبایی از آفریقا ،در زامبیا ، در آرامگاهی مشخص عادت برای آوردن گل برای مزار یک ستاره فوتبال ترک نمی شود، و آن مزار قبری است که شاید باید نام آن مرد در رکورد گینس ثبت می شد.روی آن سنگ قبر نوشته شده " گادفری چیتالو"، تولد 22 اکتبر 1947 ، مرگ 27 آوریل 1993 در یک حاثه تراژیک.

چیتالو یکی از ستارگان تیم ملی زامبیا بود که در لیگ این کشور موفق شد با زدن 107 گل تاریخی ترین رکورد را برای خود ثبت کند ولی درآن زمان فدراسیون جهانی فوتبال فراموش کرد تا به جای نام گرد مولر افسانه ای نام این بازیکن سیاه پوست آفریقایی را در دفتر آمارش ثبت کند. نکته تراژیک این است که در سال 1968 وقتی 81 گل به ثمر رسانده بود با اینکه اطلاعات آماری خود را در اختیار فیفا قرار داده بود ولی هیچ نامی از او آورده نشد ، همینطور در سال 1972 در جریان جام باشگاهی زامبیا،رقابت های کوپا و جام باشگاهی در آفریقا توانست 107 گل به ثمر برساند که این بار نیز از لطف مدیران فیفا برای ثبت آمار خود بازماند! و دلیل آن چیزی نبود جز منطق سران فیفا که تنها به رقابت های اروپایی توجه می کردند و هر جایی به جز اروپا برای آنها اهمیت نداشت.

                                                                                                                                                       
 251 41

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    10 12
    واقعا ینی شما فرق گلزدن تو اروپا با آفریقا(اونم 40سال پیش) رو نمی فهمید!!!!!!!!!!!!!!!!!