در پی رحلت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از مراجع تقلید و استاد اخلاق در بامداد امروز، مراجع، شخصیت ها و احزاب مختلف کشور پیام های تسلیت جداگانه ای را صادر کردند. در جدول زیر متن این پیام ها را بخوانید.

شخصیت ها
پیام تسلیت
 
 
 
 
آیت الله مکارم شیرازی
فقدان اسفناک عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی( قدس سره) موجب تاثر شدید گردید. این عالم بزرگ در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع نمود و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند.این ضایعه را به جامعه روحانیت و شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) و بالخصوص به خاندان محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.
 شادی روح آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم را از خداوند متعال خواهانم. 
 
 
 
 
آیت الله صافی گلپایگانی
ارتحال عالم ربانی، استاد بزرگ حوزه‌ی علمیه‌ی تهران، حضرت آیت الله آقای حاج شیخ مجتبی تهرانی رحمة‌الله علیه موجب تأثر و تأسف گردید.
آن عالم بزرگوار از مفاخر حوزه‌ی علمیه قم بودند و سال‌ها در حوزه‌ی علمیه‌ی تهران کرسی تدریس دروس خارج را برعهده‌ داشتند و طلاب فاضل و عالی از ایشان استفاده‌‌های فراوان ‌نمود‌ند و از طرفی استاد و مربی اخلاق برای نفوس مستعده‌ و جوانان متدین بوده و سال‌ها در نشر و ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام بسیار موفق بودند.
این ضایعه‌ی مؤلمه را به حضرات علمای اعلام و حوزه‌ی علمیه تهران و برادر بزرگوارشان حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی و فرزندان روحانی و فاضل و بیوت محترم وابسته تسلیت می‌گویم.
غفران و رحمت واسعه‌ی الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم را ازخداوند متعال مسألت دارم. 
 
 
آیت الله مهدوی کنی
در آستانه اربعین حسینی رحلت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی را به ساحت قدس ولی الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه علمیه شیعه خصوصا قم و تهران، شاگردان آن فقیه عالی قدر و بیت شریف و اخوی معظم شان آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی تسلیت گفته و از عموم مومنین برای شرکت در تشییع جنازه این عالم ربانی از مدرسه عالی شهید مطهری در روز اربعین دعوت به عمل می آید.
 
آیت الله نوری همدانی
ایشان منشا خدمات فراوانی برای حوزه های علمیه بودند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.
این ضایعه را به حوزه های علمیه، برادر آیت الله مجتبی تهرانی، آقا زادگان و بیت مکرم وی تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت داریم.
 
  
دکتر محمود احمدی نژاد
رئیس قوه مجریه
فقدان عالم و عارف وارسته و ربانی حضرت آیت الله آقا مجتبی کلهر تهرانی که از علمای شجاع و انقلابی و مبارزین نهضت اسلامی بوده و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه های حساس انقلاب حضور فعال و موثر داشته، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر و ضایعه‌ای بزرگ است.
ارتحال این مرجع تقلید عالیقدر که عمر با برکت خویش را در مسیر مجاهده و تهذیب نفس سپری نموده و سالیان متمادی حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی از وجود ایشان بهره‌مند بودند را به پیشگاه امام عصر (عج) و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، تمامی ارادتمندان و عموم ملت شریف ایران تسلیت می گویم و در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان از خداوند متعال مسئلت دارم که روح پرفتوح ایشان را با امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا محشور نماید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دکتر علی لاریجانی
رئیس قوه مقننه
ارتحال حضرت " آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی" مرجع عالیقدر شیعه استاد برجسته اخلاق پس از مدتها تحمل رنج بیماری، ضایعه‌ای بزرگ برای عالم شیعه و موجب تاسف و تاثر گردید. آن عالم وارسته و عبد صالح خداوند تربیت یافته بین تدین و معرفت و در خانواده‌ای روحانی و دین مدار رشد و تعالی پیدا کردند و طبق رسم تمامی خاندانهای علم و هدایت تحصیل در علوم دینی و حوزوی را از همان دوران کودکی آغاز کرد و در امر کسب معلومات معنوی و دینی جدیت فوق‌العاده‌ای داشتند. آیت‌الله مجتبی تهرانی با اهتمام فراوان و پشتکار، دروس حوزوی را در محضر علمای برجسته و بزرگی همچون حضرت " امام خمینی (ره) ، " آیت‌الله العظمی بروجردی" ، "‌آیت‌الله العظمی گلپایگانی " و مرحوم " علامه طباطبایی" فرا گرفتند که این امر در شکل‌گیری و ارتقاء جایگاه رفیع علمی و معنوی و مذهبی ایشان بسیار موثر و تاثیرگذار بود. به طوری که با همین نبوغ و استعداد فکری که از خود نشان دادند در همان جوانی به درجه رفیع اجتهاد رسیدند. ایشان همچنین دارای محبوبیت و مقبولیت فراوانی در نزد استاد خویش یعنی بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و طی چندین سال متمادی از مشرب اخلاق و عرفانی آن عارف کامل بهره‌های بیشمار بردند.
ایشان نقش ممتازی در ر اهنمایی و راهبرد مجاهدان انقلابی دوران ستمشاهی و سالهای مبارزه داشتند و برخی اقداماتشان منحصر به فرد و سرنوشت‌ساز بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تحت زعامت حضرت امام خمینی(ره) اصرار بر گمنامی و ناشناخته بودن داشتند و از قبول مسئولیتهای آشکار کنار کشیدند و با عشق و علاقه به نشر و گسترش علوم دینی و اخلاقی و تربیت شیفتگان مذهب تشیع پرداختند. بگونه‌ای که جلسات درس خارج و اخلاق ایشان مورد استقبال فراوان طلاب و فضلا قرار داشت.
تقارن ارتحال آن روحانی جلیل‌القدر با ایام عزاداری و سوگ اربعین حسینی نشان از روح بلند معنوی و ارادات ایشان به خاندان عضمت و طهارت دارد و بدون شک فقدان ایشان ضایعه بزرگ و جبران ناپذیری برای مرجعیت و عالم تشیع می‌باشد.
اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تعزیت و تسلیت این مصیبت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ملت شریف ایران و بیت معزز و مکرم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، برای روح بلند آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و شاگردان وی صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم. 
 
 
آیت الله صادق لاریجانی(رئیس قوه قضاییه)
ارتحال عالم ملکوتی، فقیه وارسته، مرجع عالیقدر تشیع و استاد معزز و مسلم اخلاق، حضرت آیت‌الله العظمی آقامجتبی تهرانی که عمر پربرکت خویش را در راه تهذیب نفس، تحکیم مبانی تشیع و ترویج اخلاق و تعالیم اسلامی سپری نمود، موجب تاسف و تاثر اینجانب گردید.
 این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی)، مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه و همه مسلمانان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارد.

 

 
 
 
 
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
خبر ارتحال آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی موجب تاسف و تاثر گردید.
ایشان از مفاخر حوزه علمیه قم و جز شاگردان مبرز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی‌(ره) بوده و عمر پربرکت خود را صرف نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) سپری کرد که با مباحث علمی بویژه فقه و اصول نقش موثری در پرورش طلاب و مدیریت حوزه‌های علمیه تهران داشته و با برگزاری دروس اخلاق برای جوانان متدین بسیار موفق بوده است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت آن عالم ربانی را به محضر حضرت ولی‌عصر‌(عج) مقام معظم رهبری مراجع عظام تقلید حوزه‌های علمیه، بخصوص حوزه علمیه تهران، حضرت آیت‌الله حاج آقا مرتضی تهرانی و بیت شریف آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند منان خواستار است.
 
  
جامعه روحانیت مبارز
در آستانه اربعین ابی‌عبدالله الحسین(ع)، رحلت جناب آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی(ره) را به ساحت قدس ولی‌الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه های علمیه شیعه خصوصا قم و تهران، شاگردان آن فقیه عالی‌قدر و بیت شریف و اخوی معظمشان جناب آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهرانی تسلیت گفته و از عموم مؤمنین برای شرکت در تشییع جنازه این عالم ربانی از مدرسه عالی شهید مطهری در روز اربعین دعوت به عمل می‌آید.
 
 
 
 
حجت الاسلام

سید حسن خمینی

درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله آقای حاج شیخ مجتبی تهرانی طاب ثراه که عمر گرانقدر خویش را در بسط فرهنگ ناب پیامبر(ص) و اهل بیت عظیم الشأنش(ع) سپری نمودند ضایعه ای بر پیکر حوزه های علمیه است، این فقیه معظم همواره در خدمت امام خمینی و آرمان های ایشان استوار ماند و در فراز و فرودهای دنیا از استقامت و حق طلبی و عدالت خواهی باز نایستاد.
سابقه طولانی ارادت ایشان به امام و محبت متقابل امام نسبت به آن مرحوم؛ از روزهای همراهی و رفاقت ایشان با مرحوم آیت الله حاج سید مصطفی خمینی و همچنین تلاشهای مرحوم آیت الله تهرانی در انتشار آثار علمی امام راحل از زمره اموری است که ان‌شاءالله ذخیره خوبی در پیشگاه خداوند متعال خواهد بود.
اینجانب درگذشت ایشان را به حوزه های علمیه؛ خاندان بزرگوار و برادر معظم شان حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی و فرزندان روحانی و فاضل و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده؛ علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
 
 

62303/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همتیان IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    6 7
    سلام تسلیت میگم ارتحال ایشون رو! انشالا خدا ایشون رو با انبیا و ائمه محشور کنند!