نشت گاز از آبگرمکن دیواری، انفجار مهیب گاز شهری را در یک ساختمان قدیمی ساز رقم زد و دو شهروند مسن را راهی بیمارستان کرد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، ساعت 14:33 دقیقه امروز سه شنبه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاهای 8، 85 و نجات 1 را به خیابان امام خمینی، خیابان ایمانی اعزام کرد.
علی اسدی، رئیس ایستگاه 8 در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی ساز به مساحت تقریبی 80 متر مربع دیده می شد که به طور کامل تخریب شده واسباب و اثاثیه آن نیز به اطراف پرتاب شده بود و زوج ساکن ساختمان که یک مرد 57 ساله و زن 47 ساله بود را دچار سوختگی و مصدومیت کرده بود.
وی ادامه داد: بر اثر این انفجار ساختمان های اطراف محل حادثه و شیشه های پنجره و دیواره های کناری نیز دچار خسارت شده بود.
اسدی درباره عملیات آتش نشانان گفت: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه با قطع سیستم برق وگاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه اقدام به جستجو و بررسی ساختمان کردند و مصدومین حادثه را از محل خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.
علیرضا جهانبخش فرمانده اولین گروه آتش نشانان حاضر در محل نیز خاطر نشان کرد: انفجار شدید گاز شهری باعث تخریب دیواره های شمالی و جنوبی ساختمان و به بیرون پرتاب شدن اثاثیه منزل به داخل خیابان و حیاط شده بود و خساراتی را نیز به ساختمان های اطراف وارد کرده بود.
وی افزود: در این حادثه آتش نشانان خانم 47 ساله را که قبل از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه از داخل ساختمان خارج شده بود تحویل عوامل اورژانس دادندو پس از جستجو در داخل ساختمان مرد 57 ساله را که در زیر آوار گرفتار شده بود را با رعایت کامل نکات ایمنی خارج و توسط برانکارد به مکان امن و امدادگران اورژانس تحویل دادند.
کارشناسان منطقه چهار پس از بررسی محل، علت حادثه را نشت گاز شهری از آبگرمکن دیواری در داخل واحد مسکونی اعلام کردند که با کبریت کشیدن خانم خانه برای روشن کردن آن، انفجار و در پی آن تخریب شدید ساختمان را به همراه داشت.
عکسها: پایگاه خبری 125
28245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس شرکت گاز US ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    10 1
    چاره کاهش این حوادث بازرسی دوره ای لوله کشی گاز ساختمان های مسکونی/اداری/ تجاری است. یا میتوان یکی از شرایط خرید و فروش ساختمان را بازرسی تمامی تاسیسات ساختمان بوِیژه لوله کشی گاز آن قرار داد.
    • آرش IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
      2 0
      دوست عزیز بازرسی درست ، ولی در کجای دنیا این سبک آبگرمکن که ما استفاده میکنیم دارند ؟ همه جای دنیا گاز رو میبرن تو نیروگاهها تبدیل به برق میکنند اونوقت تمام تجهیزاتشون رو برقی نصب میکنند . تمام سیستم گرمایش و سرمایش برقیه . نه اینکه مثل بمب تمام سطح شهر رو لوله کشی گاز کنند مخصوصا تو کشور زلزله خیزی مثل ایران . خدای نکرده تو همون تهران اگه زلزله بیاد خرابی زلزله یه طرف و آتش سوزی ناشی از انفجار گاز یه طرف
  • کارشناس گاز US ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    1 0
    بله . متاسفانه در این کشور اکثر مردم ایران عدالت را شباهت میدانند. همه توقع دارند در خانه شیرگاز داشته باشند چون به نظر آنها امنیت انرژی بالایی دارد و همیشه در دسترس است . جالا این گاز رسانی به هر بهایی برای دولت و آنها تمام شود. در برخی کشورها مانند روسیه که منابع گاز قابل توجهی دارند سیستم لوله کشی گاز مشابه ایران یافت میشود و کشور ژاپن نیز عمدتا بر پایه انرژی حامل انرژی گاز طبیعی و گاز مایع میباشد. منتها در کشورهای دیگر بر اساس میزان هزینه های سرمایه گذاری و عملیاتی هر نوع روش انرژی رسانی برای هر منطقه از کشور یک نوع روش انرژی رسانی دیده اند. این روش ها میتواند تامین انرژی توسط نیروگاه های پراکنده (chp-cchp و...) و تامین برق ارزانقیمت باشد. یا تامین انرژی توسط LPG یا نفت سفید یا ...
  • کارشناس گاز US ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    0 0
    همچنین برای مناطق دور افتاده از منابع انرژی تجدید پذیر محلی ( زمین گرمایی, خورشیدی, بیوگازو...) استفاده می شود. در حال حاضر در کشور بستر قانونی برق رسانی به مناطق دور افتاده ( برق ارزانقیمت) فراهم شده . البته اگر بحث فرهنگی جایگزینی برق با گاز جا بیفتد. در خصوص مصرف گاز هم متاسفانه ما سرانه مصرف انرژی چند برابری حتی نسبت به کشورهای سرد اروپایی داریم. بحث ایمنی و مقاوم سازی در خصوص زلزله هم حق با شماست بشرط اینکه از دید ملی به انرژی رسانی به مناطق شهری و روستایی نگریسته شود و با مباحث سیاسی اختلاط پیدا نکند. البته شبکه گاز کشور ما هنوز هم با ضریب ایمنی بالایی طراحی و اجرا می شود.
  • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    این حادثه در محله ما تفاق افتاد.