خودروساز انگلیسی MGموتور که سال‌های سختی را پشت‌سر گذاشته، به یکی از زیرمجموعه‌های SAIC بزرگترین خودروساز چینی تبدیل‌شده تا به کمک آن و ارائه نمونه‌های جدید بازار روبه‌رشد خودروهای درون‌شهری را هدف بگیرد.

محبوبه عمیدی: از دهه 1920/ 1300 تاکنون خودروساز انگلیسی موریس‌گاراژز که اغلب تولیدات آنرا به نام خودروهای گاراژ موریس می‌شناسیم، شروع به تولید خودروهای اسپرت کمی عجیب و متفاوت کرده است. این خودروساز در دهه‌های 1980/1360 و 1990/1370 از رقابت جاماند و روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت؛ اما در سال‌های اخیر در حالی که به یکی از زیرمجموعه‌های SAIC (شرکت صنایع خودروسازی شانگهای، بزرگترین خودروساز چینی) تبدیل شده، تلاش می‌کند خود را برای رقابت در بازارهای جهانی آماده کند. این خودروساز که به اختصار MG یا MG موتور نامیده می‌شود، در نمایشگاه خودروی شانگهای دو نمونه هاچ‌بک MG3 و کانسپت شاسی‌بلند CS را با برند خود به نمایش درآورده است.

 

کانسپت شاسی‌بلند MG CS

بخشی از تلاش MG برای ورود مجدد به بازار به ارائه کانسپت شاسی‌بلند این شرکت برمی‌گردد که هدف آن رقابت در بازار شاسی‌بلندهای کوچک مناسب برای سفرهای درون‌شهری است.

در طراحی خارجی این نمونه نمی‌توان تفاوت معنی‌داری میان MG CS با شاسی‌بلندهای موجود در خیابان‌ها و جاده‌ها پیدا کرد. خط‌های افقی ضخیم روی خودرو می‌تواند یادآور آئودی Q5 باشد و به‌نظر می‌رسد ارتفاع خودرو و شیشه‌های کشیده آن از لندروور Evoque اقتباس شده باشد. با این حال می‌توان گفت که MG در اولین تلاش خود برای ارائه یک کانسپت شاسی‌بلند همزمان با تأثیرگرفتن از برندهای دیگر خصوصیات شناخته‌شده خود را به خوبی حفظ کرده است.

البته با اینکه طراحی این کانسپت تحت نظارت آنتونی ویلیامز کنی، مدیر طراحی شرکت MG انجام گرفته، باز هم به زحمت می‌توان چیزی از طراحی انگلیسی در آن پیدا کرد.

به‌نظر می‌رسد درون چراغ‌های جلوی این خودرو از خرده‌شیشه‌هایی که می‌توانند نور را در جهت‌های گوناگون و به رنگ‌های مختلف انعکاس بدهند، پر شده است. طراحان با انتخاب این طرح برای چراغ‌ها تلاش کرده‌اند طرح 8ضلعی را که می‌تواند یادآور تولیدات پیشین MG باشد، برای بازدیدکنندگان تداعی کنند.

جزئیات فنی این نمونه تازه هنوز اعلام نشده و با اینکه MG اعلام کرده تلاش می‌کند با ورود این خودرو به بازار سهم خود از بازارهای جهانی را گسترش بدهد، چیزی در مورد زمان تولید یا ورود این نمونه به بازار اعلام نشده است.

 

MG3

این خودرو که نمونه تولیدشده مبتنی بر کانسپت MG ZERO است نیز بازار جوان و روبه‌رشد خودروهای درون‌شهری را هدف گرفته است. این هاچ‌بک 5در یک سوپرمینی است که به زودی وارد بازار خواهد شد.

این خودرو که 4 متر طول دارد، فضای کافی برای 4 سرنشین بزرگسال را در حالی فراهم می‌کند که مانور دادن آن در معبرهای شهری باریک به مراتب ساده‌تر از نمونه‌های مشابه خواهد بود.

علیرغم ادعای این خودروساز چهره MG3 اصلا تهاجمی به نظر نمی‌رسد، شاید تغییراتی در طرح خارجی آن، تغییرات تودوزی و طراحی داخلی و در نهایت دورنگ کردن چرخ‌های این خودرو که به شکل انتخابی به خریداران پیشنهاد خواهد شد، بتواند اندکی به تغییر ظاهر آن کمک کند.

این خودروساز تلاش کرده از تجربیاتش برای تولید خودرویی اسپرت و چالاک استفاده کند. موتور 4 سیلندر VTi-TECH این خودرو که بنزین‌سوز است و 16 سوپاپ دارد، توانی معادل 103.5 اسب‌بخار را برای به حرکت درآوردن چرخ‌ها تأمین خواهد کرد. این موتور با جعبه‌دنده 5سرعته دستی خودرو یکپارچه شده است.

مشخصات فنی بیشتر، قیمت‌ این خودرو و زمان تحویل آن طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد. این سوپرمینی در کارخانه MG در بیرمنگام آماده تولید شده و در سال جاری میلادی وارد بازار انگلستان و دیگر بازارهای اروپایی خواهد شد. جالب است بدانید، از سال 2007/1386 تاکنون موریس گاراژز به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت صنایع خودروسازی شانگهای تبدیل شده و با حمایت مالی این شرکت دارد برای ساخت محصولات تازه تلاش می‌کند. این شرکت در سال گذشته در انگلستان تنها 782 دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين CN ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    22 16
    اينفقط يك نمونه كوچك در نمايشگاه شانگهاي هستش، هر كسي كه در نمايشگاه صنايع خودروي امسال شركت كرده باشه متوجه ميشه كه آينده خودروي سازي جهان از آن چيني ها خواهد بود.
    • سام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
      28 5
      حرف شما درست ولی ما امیدواریم اینده خودرو همچنان دست کمپانی های بزرگ اروپایی و ژاپنی باشه چون تو این 50 سال که اینها پیشتاز بودن ما چیزی جز کیفیت و خدمت بی دریغ ازشون ندیدیم وتمام تولیداتشون درجه یک هست ولی چینی ها اینگونه نبودند حداقل تا الان.
    • بدون نام US ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
      17 1
      مطمئن باشید چینی ها خودشون رو به سطح بازار رسوندن که تونستن تا الان یک پنجم بازار را قبضه کنند. مثل خودروساز داخلی نیست که 20 تا 30 سال از یک مدل را در تیراژ میلیونی تولید کند و تازه انتظار داشته باشد تمام امکانات کشور برایشان بسیج شود و در رنک های جهانی مطرح شوند...
    • حسين CN ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
      18 1
      همه جاي دنيا كيفيت كالاي صادراتي از كيفيتش توي خود اون كشور بهتره، اما خودروهاي چيني كه به ايران مياد برعكسه، اگر جنس چيني در ايران بعنوان كالاي بي كيفيت شناخته شده تقصير بعضي بازرگانان و سيستم بازرسي كشور ماست وگرنه كشورهاي اروپايي بهترين كالاها رو سفارش ميدن با استانداردهاي خودشون، راجع به خودرو هم همينه، خودروي چيني دارن به استانداردهاي روز دنيا نزديك ميشن،
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    64 1
    واي خداي من، اين امكانات براي بشر ساخته شده ولي ما هنوز واسه خريدن پرايد بايد منتظر كاهش قيمت و گرفتن وام باشيم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    13 5
    من کارخونه این شرکت رو در شهر نانجینگ چین از بیرون محوطه دیدم! یک کارخانه فوق العاده بزرگ با رنگ یکدست سفید ، حداقل از بیرون که خیلی منظم و با شکوه بنظر میرسید!
  • رضا عفتی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    28 1
    سلام من نمیدونم چرا انقدر تو توضیحات عکس ها تو سر ماشین زدین خدایی ماشین به این زیبایی مگه بده هی گفتین هیچ طراحی انگلیسی نداره یا اقتباس گرفته از فلان ماشین خدا وکیلی اگه این طراحی بده پس طراحی فیس لیفت پراید و انواع و اغسام ماشین ایران خودرو خوبه با یه تعویض چراغ و نهایت سپر خبر جان نمایش بده خواهشا
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
    8 9
    رضا جان ، دلبندم ، اقسام را اینگونه می نویسند !؟
  • بدون نام US ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    7 0
    اسباب بازیشم پولمون نمیرسه چه برسه به این
بلیط هواپیما
‍‍‍